Monday 22 April 2013

new mood! new enviroment! and new layouts to my blogg!

HUA!! 
lastly.. dapat jugak aku buat motions banner. gila berpeluh okay nak bolehkan siap. kalau nak cuba boleh pergi direct link nie ye. DO YOUR OWN BANNER HERE!! so far,hanya ini yang termampu setakat nie,, tak sempat lagi nak mengdeco kan blog i nie macam Cahaya Syahida ngan Abe Pijie Kun kita kan? cis lah morang.. nantilaaa.. haha.. *evil laughed.

lucu pun ada. tak tau ape yang masuk lam badan aku nie.. sampaikan aku bersemangat gila nak tukar layouts. walhal tadi mengantuk bukan main tau. punyerlah say bye bye kat my babies-babies lesbian i kat group FB and Twitter. cian morang seme.. poh mintak maaf.. mata poh belum nak tido.. haisshh! kenapalah.. kenapalah.. walhal sehari suntuk aku dah jadi driver my mum tau.

hari nie pergi ke KB (kelantan) untuk ambil nenek aku yang baru balik melawat anak-anaknya di KL dan naik flight pukul 4 kot. kebetulan my mum nak pergi rumah mak sedara i untuk ambil barang. and you know what?? banyak benda kot nak kena guna khidmat aku sebagai pemandu..  perasaan aku malas gila! as i said before.. i dont like driving! seriesly.. sejak dah memegang lesen besar sekarang i jadik makin malas nak drive! tapi time ada Lesen P dulu, mak aihh.. punyalah gila stereng. hehe.. but now, memang i dah malas lah. jap lagi, nak hubby i je drive i.. heee! sweetnyerr mak ngah! =D sebab ape tau aku tak suka drive nie, mulalah body aku nie lenguh-lenguh badan. macam nak demam balik je. haisshh! bilalah kereta kat MALAYSIA nie nak buat tempat duduk pemandu tuh macam kerusi OGAWA yang ada kat mall-mall?? kan hebat tuh.. aku tak paham betol lah. sibuk promote enjin kereta lah ape lah. asal tak promotekan keselesaan untuk pemandu?? aku gerenti lah negara mat saleh lain mesti jelly gila argh ngan MALAYSIA. haishh! 

haa! bercakap sal bawak-bawaj kereta nie kan, nie i nak kongsi cerita sal my mum.
Arwah abah i kan penyayang. Abah bagi je ma nak belajar kereta. tapi bila dah berjaya si isteri mendapatkan lesen nie kan. Abah tak bagi drive pulak. aku ingat lagi kata-kata abah.. depan aku ngan adik aku lau tak silap. umor dalam darjah 5 takpun 6 kot. aku pun lupa lah. hehe. dengan handsome and machonya abah cakap" saya nie ada 3 orang anak jah. kalau jadi gapo-gapo saya memang tak maafkan awak" dan disebabkan arwah abah cakap cam tuh. ma pun tak bawaklah kereta. bila orang tanya pandai drive. mesti ma akan cakap "pandai! ado lesen tapi tok bowok jah kereto. abah dio lah tok bui.. bla..bla.. bla.." haha. so, senang cerita disebabkan abah aku cakap macam tu kat ma, so ma pun jadi takut untuk drive. lesen ada okay. tapi yang aku tak paham ma tak nak drive. takut katanya dan tak pandai nak main gear. aku pun cakaplah kereta sekarang kan auto lah ma... mehla aku jadi cikgu ma.. tutor lah konon. 10 ringgit satu jam (hehe.. cekik darah okay si anak) sempat lagi berniaga ngan my mum. sebab dah tahu bukannya ma aku nie nak pun. ma pun cakap kalau free pun ma tak mau la! amboi! kekwat naa.. fine. 

nak di jadikan ceritalahkan..  di suatu pagi yang hening.. my mum datang ketuk pintu bilik aku. geram bukan main lagi aku ok. bukak-bukak pintu dia tersengih.

my mum: poh jom gie jabat JPJ ma nak sambung lesen ma.
aku: eh? nok bowok keto ko? 
my mum : dop se .. tapi sajo jah ma bla..bla..bla..
aku : laa... doh xse bowok wat gapo gie baru lesen nyo. malas lah. 
my mum: *hujah panjang ... tapi yang sempat aku tangkap. ma memang baru sokmo lesen. tapi tak bowok jah kereto. 
:: nampak tak permainan dia?
aku: bazir pitis jah. tak payoh tak payoh
my mum: bazir gaponya. kalu ore tanyo ma kato buleh bowok la. ado lesen jugok. cumo tok berani jah. 
aku: malas eh.. lain lah kalu ma nk blaja.
my mum: hola.. ptg nie gie blaja kat bukit keluang.
aku: haaa! baru jolo .. nie baru ma kawe.. haha. nanti nok gie mandi. biso ma kawe!

and guys, you know what! setakat nie lah kan? kan? my mum tak pernah pun ajak aku nak gi belajar memandu. bila aku ajak. ma mesti cakap. esok lah.. esok lah.. LESEN dah berjaya diperbaharui selama 3 tahun okay. nak buat ape tak tau. huh!  maa!!! memang laaa! eeeee... geram! kan senang ma pandai drive. haisshh.. 

P/S: doakan aku berjaya dengan mission baru aku nie ok. hehe..

lots of love,
nur hafifah hazizi

2 comments:

  1. datin Z blaja drivee...waaaaaaaaaa....
    hebattttt..hhahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouhhh! mmg xlah u..
      sapa skrg x blaja pun
      nakut paip! haha

      Delete