Saturday 27 April 2013

Happy birthday my lovely cazen!! NURRU ANIDA.. ** me love yaa! more than eveyrything i do**


dearie systa!
NURRU ANIDA IBHRAHIM
WISHING U HAPPY BESDAY!
HAPPY 22 SIS!
I LOVE YOU!!

When I was standing at the end of the world and couldn’t see the path
I needed someone

When I was trapped in the darkness and couldn’t see the light
I was waiting for the helping hand

Coming into my arms and giving happiness silently just like a rainbow after a shower

The person who will be always guiding me is you, you you you

You wouldn’t know that you are the only one in the world
Who is the only one better than the world

I had courage to come back because you were there

You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again


NURRU ANIDA nama di beri. seorang yang periang dan sentiasa ada sekiranya kita memerlukan seseorang. she is sister, mommy, cazens, soulmates that everything which i do not know how to describe her. she was there.. was always besides me whenever i down, fell, and being dumped. dia pernah beritahu aku 

" if you wanna cry.. u can cry on my shoulder. because i will always be right there for you sis.."

and yes. i cried heavily, painfully and everyy ly ly ly on her shoulder. she was with me when abah left us. At that time i was 18. tapi alhamdulillah, abah sempat tahu yang aku dapat masuk UiTM. abah tahu dan abah sempat lagi berangan untuk hantar aku. tapi.. he couldn't. its okay. aku redha. =) hurmm.. abah was critical and being warded at that time. and yes. i almost lost my faith to Allah.i almost lost everything.  i told her. " betapa beratnya dugaan poh kak anne. perlu ke poh diuji sampai macam nie? perlu ke abah di duga macam nie. abah tak pernah rasa sakit kak anne. abah tak pernah masuk hospital tapi tengoklah sekarang, berselirat wire kat badan abah. seksanya abah kak anne. bakpo abah kak anne? i was tired of everything. sampaikan poh rasa nak lempang orang yang datang cakap poh supaya bersabar. poh dah jemu dengar ayat bersabar kak anne. sampaikan dah tak leh dengar. beratnya dugaan mu ya allah. poh tak mampu kak anne. tak mampu." aku merintih setiap kali aku menangis and she was there. menenangkan aku dengan memberi kata-kata semangat. sentiasa memberi kata-kata semangat but, tak sesekalipun dia mengucapkan perkataan sabar sebagaimana dia tahu aku bencikan perkataan sabar ketika itu. betapa dia boleh membaca riak muka aku tatkala orang datang memberi kata-kata semangat padaku dengan mengucapkan perkataan 'sabar'. aku dah letih bersabar. sudah 6 bulan aku bersabar and berharap abah baik. tapi abah tetap macam tu. kalau kau? kau mampu untuk bersabar lagi ke? aku yang lalui. aku yang sentiasa nampak penderitaan abah melawan penyakit lemah jantungnya.aku masih mampu untuk bersabar lagi kah??. saat aku berperang dengan perasaan aku. pernah sekali aku melihat air mata abang aku menangis tatkala keluar dari wad icu. aku dapat rasakan harapan untuk abah makin tipis. and me? for the first time nampak abang aku yang sentiasa tenang itu menangis i lost my strength. i lost and i am so shattered at that time.. semua orang sibuk. my mum dengan kenalan yang datang melawat abang aku pun ditenangkan orang ramai. and i? i'm not crying at that time. i was blanked. what happened?? tak tau nak gambarkan perasaan aku.. aku toleh ke arah lif. there is no one but i saw KAK ANNE. at that time, dia baru keluar daripada lif and i ran to her. and yes.. i was crying in her hug. i lost. after a few minutes, barulah aku di tenangkan oleh mak saudaraku and cazen-cazen yang lain. 

and abah left us a few days later. and i was blanked again. kami 3 beradik balik ke kampung. my mum and mak sedara aku dalam ambulans mengiringi arwah. my brother was driving that time. adik aku terlalu muda untuk kehilangan abah. i was sobbing. tak mampu untuk menenangkan adik aku yang mungkin tak faham lagi. bila sampai. she was waiting for me. dan lepas aku nampak abah yang sudah siap di kafankan. aku hampir pengsang. tau-tau dah ada dalam bilik nenek aku. kak anne lah yang tolong aku bangkit.. pujuk aku untuk mandi.. pujuk aku untuk membaca yasin untuk abah. dia tak pernah tinggalkan aku walaupun untuk seminit.

and today, she was always be right here for me. mesej aku, whatsapp aku, we chat aku.. tanya khabar.. and macam-macam lah. bila aku ketandusan idea .. orang pertama aku rujuk dialah. as part 6 student.. aku kena buat projek FIziK. and yes.. i dont like physic. to be more exact, tak pernah suka pun. kawan aku pun macam blur. kita nak bina ape? nak buat ape? no idea at all. and aku pun cakap. "takpe.. kak anne aku ada.. aku tanya dia".. and.. dia mencadangkan kami membina sebuah mesin belon. comel tak? and thanks to her.. kami mampu untuk membuat satu projek fizik . =) thanks kak anne.

kak anne,
poh tahu poh bukan yang terbaik untuk kak anne. but one thing that u have to know.. i love you.. poh sentiasa ada dengan kak anne. kak anne cakap lah nak cakap ape. pasal si mud? si bani? haaa.. silakan.. poh akan sentiasaa mendengar okay? there is nothing much i can do for you. but.. tempat meluahkan masalah .. i 'll be there for you. kita membesar bersama kan? kita mandi sama, makan sama, membuas bersama, main baling tepung, tangkap ikan, panjat pokok rambutan sesama, main belon air, mandi kolam rumoh mok, macam-macam kenangan. ingat tak cita-cita masa kecik-kecik dulu? nak bukak butik pengantin kan? cikda jadi katering kan? while i doing make up and you are the wedding planner, elia ape ye? pakaian pengantin kan? amalin pulak tika tuh kecik lagi. tak termasuk list berangan lagi kan? and! konon nak kahwin orang kaya and nak bukak NYP( N-Nurru anida Y-eliYa P-poh) mall kat besut terchinta nie kan? chieewah! kecik-kecik dah pikir cara nak kaya kan? hebattt bengang!  how sweet that time. how i wish we can go back to our childhood moments. =) 


keep on healthy.. and have a blasttt kak anne!


lots of love,
nur hafifah hazizi

2 comments:

  1. alolololo
    tomey je pohhh
    panje gilo entry ni

    ReplyDelete
  2. comeyy kn jie?? hihi =)))
    pnjg laa jugok.. nasb baik x terperincikan lagi.. muhaha

    ReplyDelete