Friday 12 April 2013

makin besar makin banyak perkara nak diselesaikan. #sigh

hello!
 i demam! ape nie.. berpisah ngan housemate yang sengal nie pun boleh demam ke? hehe. takderlah  aku rase demam sebab penat kot. yelah.. otak tak berhenti lagi. kemas rumah sewa. pastu jadi pemandu tak bertauliah budak-budak nie. dulu Ala ader takpe lah. mintak Ala yang drive. lepas hantar Ala balik. terus Ama and Maisa feeling jadi mam besar okay. kejang kaki i. korang tahulah kan. i tak suka drive nie. dah malas gila nak pegang stereng kereta. nanti kahwin orang nak mintak hubby orang yang jadi driver. sebelum nikah tuh orang nak suruh adik orang yang tolong jadi driver untuk kakak dia nie. huaa! jemu dah drive kete nie!!!! * okay.. merapu tak tentu hala jap =)

well,
aku dah tak tahu nak cerita kat siape lah aper yang aku rasa sekarang. =(
lately, kehidupan aku nie sangatlah memenatkan. kadang-kadang mengeluh tak tentu pasal. mengeleng kepala sorang-sorang. penatnyaa! sekarang kelam kabut nak isi IPTA untuk ke degree. pening okay! macam-macam hal nak kena settle. sekarang baru halfway nak siap. berair mata-mata nie. dengan demamnya lagi. dengan barang aku yang tak siap kemas lagi. tapi nasiblah my mum nie seorang yang penyayang. sambil-sambil lepak lam bilik aku petang tadi dia tolong kemaskan ape yang patut. sambil sembang-sembang kosong dengan dia. sibuk je tau! nak korek rahsia aku. lucu pun ader. at least ada ma.. ma lah BFF sejati aku. haish.. macam-macam ceritalah aku kongsi kan dengan dia. =) 

aku tak larat nak cakap banyak ngan dia dan cuma  tersengih je lah. handphone, abang aku telifon pun tak larat nak jawab. gila gedik. haha! sebab ada ma lah i jadi gedik. malas nak jawab. bia ma aku yang jawab. muahahaha!  so, entah macamanalah aku boleh menggeliat sambil menjerit "allahhh!! susohnya hidup zabidah (nama ma aku) oiiiii".. ma yang lepas bergayut ngan anak teruna dia terus tersengih."masalah dengan gewe ko?" tengok? busy body kan?? aku terus ketawa kuat-kuat. " doplah! mano ado la ma.. letih la, banyok perkaro lagi nok keno buat nie. kan senang ma.. study tak dop exam. tak yoh sibuk-sibuk isi IPTA. study sebab lumrah kehidupan je lah. kan senang. nie study gila-gila pun bukannya kita ingat jugak pun. study sebab exam. memang tak ingatlah ma weii.. kan study untuk kehidupan takyoh sebab nak kerja ke gapo ke. kan ma op?" dengan senyuman sinis my mum membidas. " dah, kalau tok perekso, poh gie pegang buku tok? nak gie sekoloh ke tok?" and i was like. okayyy! finee!! kalah lagi. hahaha. "tau lah.. tapi letih la. acu tukar tempat duduk kita ma. letih tau. pas selesai se karo.. mari se karo lain. bila tau nok selesai semua perkaro nie." keluh aku lagi. " kata nak cepat besar. nak cepat kerja. kalau masalah umur 21 tahun nie takleh nok selesai. umur 40 tahun kekgih?" jawab ma. aku pun ketawa. apelah. orang nak mengadu je pun. tak leh ke layan angin aku? lesbo-lesbo mawar 20.. kan best ado morang seme.. morang layan aku. satu aku cakap perkara tak logik pun.. korang tetap layan aku. tak pun sama naik je ngan Zabidah aku nie kan? haha =D

tapi betollah cakap ma.. kenapa nak kena mengeluh. ambil jelah masalah sekarang sebagai salah satu proses nak membesarkan diri. i mean mematangkan diri. at least, i ada my mum. orang lain mungkin tak tahu keadaan aku. tapi ma tetap dengan aku. penat lelah aku. =) okaylah ma! poh dah tak merungut lagi dah. umur baru 20 okay ma! bulan november baru jadik 21. tolong alert ye! hehe. poh.. poh.. hidup baru halfway ke umur 40. pikir masalah ada cucu 10 orang dah. benda boleh selesai pun kan? stress tak tentu pasal je kau! huh! ape jadah entah. 

P/S: babe.. aku demam rindu. emosi terganggu. semua benda nampak dull. kosong macam najwa letih je hidup aku. makan nasi takda orang temankan dah. =( cepat-cepatlah melawat adik bongsu morang kat sini. on whatsapp 24 jam pun tak sama lah. on9 FB 24 jam or merapu bagai orang gila kat tweeter pun tak sama okay. murung je aku. silap hari bulan my mum bawak aku gie jumpa tok bomoh pulak. haha! kalah orang clash tau. tapi satu perkara buat aku faham kenapa kawan  penting bagi aku. bila kita putus cinta nie.. kita ada kawan kat belakang kita . ada lagi penghibur hati. tapi bila hilang kawan baik siapa nak hiburkan hati kita nie?  sob..sob.. sobbbrieeee!! hehe.. tetiba panggil nama abe sobri gewe yati pulop. alahaiii! rindunyerr morang!!

lots of love,
nur hafifah hazizi

8 comments:

  1. aku sokmo baco stiap entry
    blo ak baco mesti sengih sore
    mg jujur etek in your writing
    that's why i love to read your entry
    all the best pohhh

    ReplyDelete
  2. ye dop?? haishhH! nanti nk wat entry special lah ko mu jie
    nok kutuk mu kaw2.. ngeh3..
    tungguuuu ye!! hehe..
    thanks for follow up dengan kesah aku. sayang pijie ketat2'
    muahaha!

    ReplyDelete
  3. babe..dun worry..walaupun kite dah xduduk dibawah 1 bumbung..hahaha..tp ingatlah aku sentiasa ade dibelakang mu..kalau ade pape, tak yah pk panjang..msg je aku..tak pun call..i'll be there 4 u..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... rinduu ahh u beby..
      tp cm kiut lak.. pas piji komen u pun komen
      auuueeee!! hehe
      amaa... me missed u alot! muahahhahaa

      Delete
  4. nikoh2 la poh,ado tok laki jago..dea nikoh pah branok bru la xrindu sgt ko saem2,,rindu ko tok laki jah 24jam..hehehe #sekadarpendapat =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhahaha!! comel mae! nok nikoh nge sapo maee??!
      gewe pun xdop lg niee haa!
      tulung lah cari sore.. esok laluh poh gie cari tok kodi
      napok nk suh nikoh ngat. hahaha
      jgn mae xmari pulop nge ding! hhaha

      Delete
    2. tnyo lg nikoh nga sapo,nikoh nga abe parid buntar poh laaaaa..ejah pggil tok kadi laluh,esop jgop mae nga ding sapa besut..hehehe

      Delete
    3. Hahaha tolol lalu mae!!!
      Baso di laye eh..
      Ingt kisoh pih nge mr.F tuh mcm kisoh mae nge ding ko?? Jauhh okay

      Delete