Wednesday 17 April 2013

Alhamdulillah syukur padamu Ya Allah s.w.t

Hola?
missed me? alolor.. comel je u missed me. atotoiiii.. terharu itew.. so! hampir hari ye aku dah menghilang dari dunia blog? eleh baru dua hari kan? tengahari tadi i jakun okay. main 'we chat' ngan abe pizie-kun. woah! punyalah gila. main balas-balas emoticon jah. gila mu jie! pastu tak sampai 15 minit pun dia cakap bye-bye. nak update blog. do follow my blog katanyer. and! jeles ! jie! tengok aku pun updatekan jugak entry hari nie! b0o!!

*******

lately, malas sangat nak on9. tak taulah kenapa. selalu jugak bukak fb. but just scrolled down dekat home. tengok noti. disebabkan aku dah jarang on9. noti banyak pun aku jadi malas nak bagi feedback. dah tak tau macamana nak mencelah lagi. twitter pom samalah. lagi rumit nak bertweet-tweet. dah tak tau nak tweet benda ape dah. macam dah anti social gila pun ada aku nie. haha! and laptop aku nie pun tak selalu dengan aku. adik aku selalu mengkidnap lappy i. kononnya laptop aku ada 'idm' laptop dia takder. nak download benda tak best! boleh ke alasan tuh diterima pakai? cis la kau adik! tapi takpe-takpe. mood kakak manis kau tengah baik punyerr sekarang nie hokeyh!

mood baik? haaa! mesti terrr'wondering' kan? mesti dah ada teka-teki yang berselirat di kepala morang-morang semua kan? huaaa! terasa diri begitu berharga. thanks sebab pening-pening disebabkan i. woaah! gila retis. so, korang pun boleh agak kan dari gaya penulisan aku nie pun dah jelas terbukti betapa baik punyerrr *ala-ala dafi  mood aku nie. kan?kan?

so, lately aku baru perasan yang kekadang aku nie jugak bertuah. ye lah.. selalunya macam-macam hal dah jadi dengan aku. semuanya malang gitu. hello!  boleh kira ngan jari kot bila masa lah luck aku ada kan? kan?  orang yang rapat dengan aku diorang tahu aku camaner kan? sampai kadang-kadang aku dah terlalu malas nak berharap, berangan and dah kalih la dengan segala kesukaran hidup nie. chiewah! ayat gila poyo ok. korang tuh baru 'surface' aku je menghadap kesukaran hidup.

lately, aku perasan yang hidup aku nie macam sedikit bertuah. kerana apa? kerana ape yang aku hajatkan dah termakbul. *taip sambil senyum. well, aku tak perasan pun tapi ntah macamana. TAPI!! tadikan, time sembahyang maghrib tadi, benda nie tiba-tiba datang lam kepala aku. satu -persatu membuka mata aku. okay, Allah itu adil. dia tetap kurniakan nikmat untuk aku tanpa aku sedari. kalau malang tuh cepat je perasan dan merungut kan? nie lah manusia! susah betul nak bersyukur! haha

okay! gang MAWAR 20. aku pernah cakap yang aku nak beli satu gadjet nie kan? tapi nanti bulan 6 nie kan? sebab sekarang i memang tak mampu. konon bulan 6 sebab bulan 5 i nak carik kerja. so dapat gaji baru angkat itu gadjet. kesian kan? orang lain dah mampu beli. aku? baru sekarang tau. =) kalau korang ingat,ingatlah. lau tak pikir sendiri malas nak gitau kat sini. GUYS!! aku dah dapat!!! tanpa aku pinta pun sebenarnya. seingat aku aku pernah gitau my mum 2,3 kali cam tuh je. tapi aku selalu cakap. nanti bulan 6 poh nak beli. bukan sekarang. and last few days,my mum cakap abang aku tanya nak tak. and i was like?? urgh! mampu ke?? gila kau taknak! nak lah gila! haha. sebelum dapat, aku selalu gi kat my mum. "ma! betul ko? ma.. sungguh nie? ma..!!! am i dreaming!??" and bila benda tuh ada depan aku. woah! i tak mimpi! yes! selalu terliur okay tengok orang main itu.. main ini ngan benda tuh kan? sekarang i ada jugak dah. 

alahaiii! thanks bro! thanks mummy! love you so much! =)

well, yang keduanya. haa!! tak tau nak taip acaner! sebab aku tahu tuan empunya badan nie mesti baca! urgh!! i malu hokey! . tapi tulah, tak pernah nak di terima akaii kot aku mampu untuk mengenali dia nie. haaissh! dah lah lucu pulak tuh. tak pernah terpikir pun okay mampu untuk duduk semeja.. bersembang and makan-makan. woah! day dream come true babeh! ya Allah.. cantik betul percaturan mu. kalau dulu aku just terserempak dari jauh. nampak sekilas camtuh je. even dia pun tak noticed aku n gang. kadang-kadang tuh sebulan tak nampak dia. bila nampak alahaiii pakai baju maroon lagi. hehe. ;) lau gang aku yang lagi 9 orang jumpa dia mesti excitednya sama macam aku. sebelum masuk pintu rumah sewa aku lagi dah dapat dengar diorang melaung panggil aku. dengan terencatnya "pohh! tadi orang nampak (you know who) !" .. "poh.. rugi takdop kelas orang jupo dio lagi." tengok! macam tulah keadaan kami. haa! tapi sekarang! tiba-tiba dia dah muncul secara realitinya. haishh! lucu pun adalah kalau ingat balik. korang tak kan faham. aku and mawar 20 je faham betapa lucu, bodoh, lawak and tololnya kami bila masing-masing terserempak dia. kalau group aku (ama, mai and kak ayu) jumpa dia. kami yang eksyen. bila group B (fara,ika,yati,ala,chik, wanny) dorang pulak eksyen.. haish! macam-macamlah fi'il .    

see! how shy-shy cat was i and how betapa rileksnya dia.!pheww~
ouh lupa! Maaf, muka beliau terpaksa di cropkan ekoran i malu
okay! chet! haha! mode: gedik on =)

teeheeei!!  adios! thanks morang semua!
=)

kata hati blogger tak femes ;),
nur hafifah hazizi



12 comments:

  1. hahaha
    ak xsiap ag post dio update doh
    hahaha
    duk dload RM lu poh..
    btw tahniah la jupo doh Farid mg tuh
    hahahha
    semoger berbahagia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha thats y lah time I nk copy your link I nampak yang entry sama aje.
      Cpatlah update I nk bace!
      Thanks broo.
      Haha yang bhagia tu jgn jauh mnyimpang sangt ok. Haha .tke cre!

      Delete
  2. try poh baco entry nih "my top top secrect @ kampus life part 2" pahtu poh tgok komen2 kito..and nilaikan sendiri..cinta ni ibarat rama2 yg bebas terbang diudara,semakin dikejar semakin jauh ia lari meninggalkan kita,namun jika dibiarkan ia pergi ia akan datang tanpa kita sedari #justmy2cents wish you happy always with encik Farid =D
    feeeewwwwwiiiittttt...........!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gapo mae merapu nie.. alahaiii comel je mae.. crita kita xsama lah. Siyesly mae kisah poh ngn mae xsama la ngan kisah mae ngn wani.. jauh lg menyimpang.. just doakan masing2 happy. . Tapi kes mae.. sama2 happy okk??

      Delete
  3. yola,hari tu poh oyk give up dh misi mnecari si farid ni..tgok loni,tibo2 jah farid mai..haaaaaa!napok dop napok dop..hehehe..nati jange lupa ntar kad nikoh yea..kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies

    1. huishh! jauhnyo mikir..!
      puih!
      anta mae nge wanny.. target kahwin morang bilo?

      Delete
    2. mikir alah kedepe poh,jange peut sjo jah gi depe..hahaha..
      target kawin?emmmm,maybe 25..hikhikhik

      Delete
    3. 25??? Ouhh xlamo dah tuu.. ajop poh ok. Xpo mae.. lau oih nk nikoh nge sapo sapo nati poh oyk ko mae n ding beyeh?

      Delete
  4. alololo..so sweet!! wish u gud luck babe..mr.F,,cpt cket bertindak blh dop? ama nk poh buat entry part 3 nie..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhaa tolol laaa
      Duo part ckplah. Satu part tgh usha satu part dah jmpa.
      Ok laa tu.. part 3 nk crito gapo lg nyo.. crito psl mu n dan?? Xpun adik gg mncung u ke?? Muhahaha

      Delete
  5. hahaha..shut up!! aku tak nak dgr lagi kisah adik..paham? hate him..do i??? HAHAHAHA..biarlah ade part 3, aku peminat setia kisah mu ngan mr.F okayyy.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakaknyo physcho.. sian ko adik gg mncung mu tuh!
      hahahaha! jht la,,
      nok terberak lah mu oyk giteww.. muahahahah!

      Delete