Wednesday 10 April 2013

ours

first time menapakkan kaki kat kampus cinonet UiTM Chendering memang aku tak suka giler! seriesly. aku rasa alienated. untunglah kawan baik aku gjoe,  risha and najwa ader jugak kat sini. so.. minggu destinasi siswa aku kira sebagai okay sangatlah sebab ada gang! malangnya ketiga-tiga mereka bisnes study hanya aku terlepas ke sains gunaan. ader lagi kawan satu sekolah aku tapi malangnya kelas tak sama. hello! ader 5 kelas kot time tuh. yang sedihnya sorang pun tak sama ngan aku. even roommate aku pun tak sama. tapi dia ada pulak gang . untuk kesekian kalinya aku rasa dunia ini tidak adil bagi ku! argh!! tak sukernya!!

then, nak gie tengok jadual kat depan HEA. salin lah punya salin jadual. hati tetap sebal. mana nie?? takder ke budak group E datang tengok jadual? then aku pun terserempak ngan kawan sekolah rendah aku. faris sekarang dah masuk SPA jugak dah. aku berbunga-bunga okay kononya ader gang!. sebab punyalah tanya jadual untuk group E. bila tanya " ris, mu group E dengan aku eh? yes!! dapat jugak gang! nasib baiklah ris.. bla..bla. bla.." ayat jiwang leleh  kat si faris. " dop eh! aku group B. aku tolong salin ko kawan aku lah. esok mu saem lah ngan kawan sekolah aku.  AMANINA namanya." musnahnya harapan. grrrr! stress!

our first picture together. gambar pertama kami berdua yang di tag

esoknya, pergi ke kelas ngan jiwa kosong. perasaan berdebar. nasiblah roommate aku semua kelas pagi. so we all separated time dah dalam kampus ok. our first class CHM. aku duduk bahagian belakang sekali. mula lah jadi plastik. perangai boyish aku tak kua lagi okay. cakap punyalah merdu okay. kenal sengsorang " sape name? duk mana? " common kot soalan mukaddimah orang kater. "azie, duk kelantan."  oo.. orang kelantan rupanya! fine. sebelah si azie nie ader sorang lagi. kecik je orangnya. senyum-senyum. " awak? orang mana?" soal aku. " orang besut .." belum sempat dia memberitahu namanya aku pantas " awak AMANINA kan??" dengan perasaan penuh excited. and ama! aku masih lagi ingat muka terkejut mu okay! bajet femes la tuh konon aku kenal nama kan? hahahaha.  walhal faris yang satukan kita. 

gambar part 1 : berkulat lagi. tapi tulah.. time nie pun
semua nya dah sama dengan ama.
aku dengan dia tetap satu gang. tak pergi jauh.
bila paraskan squad. pisah pendekkan diri sebab nak dekat
dengan ama. taknak group yang lain. nak ama je!

so, since i nie bukan seorang yang peramah. so, kawan i limited. aku suka berkawan dengan si ama. masuk je kelas tentu cari dia. kadang-kadang copkan tempat untuk dia. tapi dalam kelas je okay. luar kelas dia dengan roommate dia aku pulak dengan roommate aku. sampailah si azie dapat kawan baru, Sue. Sue datang agak lewat sedikit. since sue ngan azie member kamcing dari zaman sekolah. ama pun mulalah terpinggir. sejak dari tuh officially, di mana ada ama.. di situ ada aku. kadang-kadang time aku kua ngan roommate aku pun bila terserempak ngan classmate yang lain dorang mesti tanya " poh, mana ama? poh, cerai doh ke ngan ama .. poh.. bla.. bla.. bla.." and begitulah hidup ama. sentiasa menjawab soalan sama untuk satu sem pertama. 

time part 1 : lab partner aku ialah ama, asma and nisa. tapi part 2
dah tertukar ok maisa n sue pulak. nampak tak?
aku dengan dia tak berpecah jugak

for the next semester, persahabatan kitorang nie memang semakin kuat. and u know what.. Ama lah salah seorang sahabat yang membuatkan aku tak pernah rasa kekok bila lepak dengan dia selain dari roommate tersayang i. (najwa, ayu and safinah). aku memang mudah kekok dengan orang lain. even dengan BFF aku.. aku kekok. tak tau kenapa. selalu je kena buli. aku tak mampu nak balas sangat. sebab aku rasa cam ada gap. tapi tak tau kenapa. sebabkan tuh la aku lemah. selalu di buli oleh mereka-mereka yang kurang asam! haha!. hello, dengan dia aku boleh melawan ok. senang-senang je nak marah, boleh je nak merajuk, boleh je nak berleter tapi kalau orang lain.. orang buat aku geram and sakit hati pun aku sengih je. tapi dengan dia memang tak lah. sebab tu lah kami selalu bercanggah pendapat. dan aku tak tau kenapa, aku sayang sangat kat dia sampai aku bersemangat mengumpulkan budak-budak group aku untuk menyambut besday amanina pada 1 bulan 8  di mana time tuh. aku takderlah rapat sangat lagipun. yelah baru masuk okay! tapi.. entahlah.. tak tau nak describekan camana lagi dah. =)

haha! sorry gambar dah berkulat =)

 dear Ama,
ama.. 10 april 2013. mu dah bebas dari hidup dengan aku ma.. sumpah demi Allah. mu lah kawan terbaik aku. mu lah yang betol-betol paham jiwa aku. aku tahu mu lah yang tahu bila masanya aku stress, aku nak marah , aku geram walaupun aku hanya diamkan diri. thanks sebab alert. takder lah aku sakit  hati sangat kan? hehehe..

babe.. maaf segala salah silap selama kita berkawan. aku tak mungkin jadi kawan terbaik mu tapi aku sedaya upaya untuk jadi yang terbaik untuk mu dan semua orang. =) aku dah takkan kacau mu lagi maa, aku dah takkan selalu jadi ekor mu. mu bergerak ke kanan aku gerak ke kanan. mu ke kiri aku pun gerak ke kiri. As Fara said before, kita duk sembang manje-manje then akhirya mesti bertekak takpun bergusti kan? macam ape ama? macam laki bini kan? eeeuuu! geli doe! haha. 

simpan segala kenangan kita dengan maisarah jugak ye babe?

lepas nie, dah takkan ade orang jaga mu lagi. Walaupun aku yang paling muda dalam kalangan kita tapi sebenarnya mu lagi baby dari aku. makan sayur ok!? ikan keli kat cafe fav mu kan? lepas nie lau aku nampak ikan keli mesti aku rindu mu. air milo and tea beng pun fav mu kan? lepas nie aku gie dapur mesti aku mengongoi peluk botol milo xpun teh uncang LIPTON. hahaha!

tapi kan maa.. aku sedih. walaupun kita dekat tapi aku tau.. lepas nie mesti dah tak sama lagi kan?
aku dah takder sesiapa nak temankan aku tidur dah. yang nak bergurau dengan aku sebelum tidur. bersembang entah pape sampai subuh hari. sape nak dengar kisah aku? siapa nak tenang kan hati aku ma? siapa yang nak jawab bila aku tanya " ama, aku gemuk tak?" . takkan nak suruh mummy i yang jawab. makin stress lagi aderlah bukan tak tau mummy aku tuh.. haha. siapa nak teman kan aku bila aku ader masalah? siapa yang nak nasihatkan aku? siapa yang  boleh ganti tempat mu! tempat aku bergantung and bermanja. ama!! jangan menangis okay. kita cuba pertahankan persahabatan kita okay?

siapa nak layan aku buat benda bodoh lagi?
saper yang nak gelakkan lawak aku??
siapa lagi ma?? =(
aku betul-betul terpukul time dalam kereta tadi . selepas hantar maisarah. " poh.. aku tak mau kekok dengan mu.." sambil mu menangis. buruk nya muka mu sambil peluk towel masam kaler biru u. haha. aku ? aku pun tak nak ma! aku nak mu selalu contact aku. cepatlah buat wifi! jadilah anak durhaka.. sekali nie je babe. pergi mengamuk dengan cik adnan mu. pergilaaa!! haha. tapi syarat jangan cakap aku ajar. =) takderlah. aku akan pastikan kita tetap sama macam dulu okay?
kita dua-dua kena bersungguh okay. chewah! macam couple pulakkan? tu lah aku cakap ama, nasib baik mu nie pompuan lau lelaki memang kita dah couple. 

akhir sekali, izinkan si tolol and bongok nie berkata sesuatu
kat mu ama :-)
akhir kata, thanks kerana sentiasa bersabar dengan kerenah aku. seorang pelupa. seorang yang tak series. seorang yang main-main. aku tak taulah camana mu leh sabar ngan kerenah aku nie sebagaimana aku kena sabar dengar leteran mu . tahan perasaan je aku selama nie okay. haha. thanks. sebab sentiasa jugak bersama aku. buat reports dengan aku. demam dengan aku. dan macam-macam lagilah. i love you lesbo.! thanks! 

friendship everlast. takder lam gambar
IKA, FARA, YATI. me love u all! =)


 lots of love,
nur hafifah hazizi

12 comments:

  1. aku rasa xdop perkataan sesuai kot nk describe betapa sygnya aku ke mu. mu lah SAHABAT aku dunia akhirat. mekaseh sbb sudi jd kwn aku yg plg beshhh. aku pun pelik gane aku blh rapat ngan mu walaupon character kite tak sama. thanks a lot sbb sggup dgr leteran aku tiap2 hari. LOVE U SO MUCH MY BELOVED FRIEND!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ama! mu tau, aku lupa nak cakap. aku sokmo pelik kalu mu tunjuk kan kasih sayang mu tuh kat aku. aku rasa mu cam 40 hari gituh kot. mana taknyo.. kekoh sokmo! ama!! kekal tau jd sahabat aku! jgn sebab diploma habis. kita pun habis kat sini. no! okay =)

      Delete
  2. Replies
    1. yela jiee.. amalah teman aku bergosip sal pakwe2..
      hahaha.. sedih op jie? aku xajim raso down ginie.. seriesly jie
      =(

      Delete
  3. hahaha. aku tahu mu pelik kalau aku berlembut ngan mu. maklumlah kite baloh skmo. kalau baik, 5 minit after that msti baloh. HAHAHA..indahnya moment2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel je mu ngan pijie coment entry nie.
      HAHAHAHA!
      'ntah pape kan?' hahahah! i'm gonna missed every single moments kita. muka bodoh yang mu selalu buat tuh. mata ke atas tulah. hahhaa.. bengommmm =)

      Delete
  4. terharuu yer..aq plop hok terharu haha..dh aq hok jd owg tgh,tgk mu jd ekor ama tp dop ngaku haha..aq hok thn tlinge dgr mu dua org baloh..baloh skmo!!xkire dimane2..dlm kls,dlm umh..ats moto..haha..rndu yer..:'(

    ReplyDelete
  5. esoh ko nie?? hahaha,. kenapa tidak bernama soh??
    soh!! aku pun rindu ke mu..
    mu pun tau kn kita ber 3 nie mcm isi ngan kuku.. xleh pisah pun
    oh mai.. esoh!! how i wished kita semua leh kembali ke masa tuh.. huhu

    ReplyDelete
  6. bukan muka bodoh tapi hodoh!! hehe..emm..i wish kite blh kembali ke masa lampau. rindu mawar 20 ketat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bialah muko mende pom! hok petin FUNNY okay. dan ding dong pun ikot same! hahahha!

      Delete
  7. Replies
    1. tachim ke?? hehe.. dah2.. jgn ada mood sedih2 lagi k?
      kita tetap sama cam dulu

      Delete