Saturday 29 June 2013

HATI


Hye!
Papehal  tahniah kepada TRW kerana menang malam nie. JDT, jangan kuciwa.. InsyaAllah rezeki ada lagi. Sorrylah.. aku tak layan bola nie. So, maaflah aku pun tak tau diorang nie lawan Piala FA ke, Liga Super ke. Kind of not suits with my interest at all.oklah, layan bola okay je tapi mengikuti memang tak lah. heee! Tak leh aku bayangkan kalau dapat hubby yang kaki bola. Tapi kiut lah kan? Berbeza interest. Dia tengok bola, aku bermanja ngan dia. Dia jerit “goal!” aku pun pekik “diammm! Anak nak tido!” haha.. kiut an? Keke. *gila berangan*

Ehem! Aku tak sure adakah nie sesuai bercakap pasal cinta? No! no! bukan cinta tapi JODOH. Aku rasa umur seusia aku dah layak kot fikir tentang JODOH.aku tak nak cari gewe. Tak nak! Aku nak cari suami. Tu yang susah. #sigh..

Tadi, time makan malam dengan ma. Ma banyak korek cerita sal aku. Dia cakap aku nie kenapa? Asyik menghadap phone je. Pastu, senyum seng sorang. Taknak ceritakan pada dia ke? Haha! Ma.. ma.. sekarang dunia IT kot. Everything is all about Internet. Aku memang 24/7 dengan phone. Sebab bukan bermesej, berwhatapp ngan yang special ke ape.. tapi yah.. internet lah kan. Blog walking, stalked orang tu.. orang nie.. gelak sebab my lesbo I yang damnn gila! Yes, doing that kind of stuff repeatedly. Takder yang special pun. Sape lah sudi nak kat kita yang macam jantan nie kan? Kalut lagi, gelojoh lagi, kelam kabut pun ye. Langgar sana, langgar sini.. haishhH! Siapa nak aku?

Bila aku cakap kat ma macam tu. Ma ketawa. Adolah tuh, jodoh sampai lah tu. Macam-macam cara. Sabarlah. Orang hok sabar insyaAllah pulangan dia pun akan lebih. Ha.. aku pun tersengih.  Ma Tanya sal kawan  aku yang mungking aku baik. Aku pun balas, tak nak cari gewe ma.. orang nak cari suami. Haa! Nampak tak gediknya?  Ma mungkin tahu ape yang aku nak, lantas dia berkata “ jangan sia-siakan orang yang ada depan mata sebab tunggu benda yang dah sah-sah bukan milik kita. Kita menunggu bagai nak rak. Orang tu tau ke ape yang kita rasa dan lalui? Orang yang menunggu kita tu pun? Mesti paham macamana sakitnya kan? Jangan nanti jadi macam achik tak kahwin sudah.” Ha.. pedass siot!. Aku hanya ketawa besar. Tak tau nak menjawab ape.

My love life will never be satisfactory until someone runs through an airport to stop me from getting on a flight.

Aku seorang yang bernasib baik. Sebab aku di kurniakan fikiran yang agak rasional. Aku tahu ape yang aku inginkan. Aku nak.dan aku jugak tahu ape yang mustahil dalam diri ini. Tapi, aku punya hati yang keras. Tersangatlah keras.  Bila aku cakap A, mesti A jugak. Even benda tu xmungkin! TAK MUNGKIN terjadi atau wujud. Tapi aku tetap ngan diri aku!.  Lately, aku makin sedar yang benda yang aku nak tak mungkin kot terjadi. Day by day, aku sedar tapi tetap jugak aku percaya tentang ‘MIRACLE’. Kadang-kadang aku pun tak yakin ada ke miracle untuk aku. kadang-kadang aku tahan perasan! hehe.. MOVE ON poh.. MOVE ON! jangan sia-siakan masa dan orang di selilingmu. adili orang seadilnya. kalau kau layak, dia akan datang poh. akan datang. kalau tak.. stop dreaming!

aku lebih suka twitter daripada FB sekarang. Sebab, kat twitter aku dapat rasakan ramai kawan aku yang bernasib sama macam aku. And their tweets inspired me. I mean, yang membukak mata aku. Kadang-kadang tergelak kecil sambil cakap “heii! Aku paham perasaan dia nie!”
  
There is a difference between hope and possibility.


Siapa yang faham. Faham lah. Entahla ma.. anakanda tak tau ape yang anakanda mahukan. Hehe.. nak yang hemsem cam retis korea lah! Haha ma terus cakap “pondan cam korea?” ish! Mulut ma.. geram i. dah takkanlah I nak orang Nigeria pulak dah? Kan ma pulak yang pitam. Hehe.  I just need someone. Seseorang yang boleh membehavekan aku, seseorang yang mampu merubah aku sedikit demi sedikit. Seseorang yang mampu terima aku. Ini susah la.. aku whatsapp ngan brader pijie. Siap dia cakap “poh, senang je mu poh.. mu just kena ayu-ayu sikit je. Memang jumpe ah” yeke? Haha. Entahlah. Setakat nie perangai jantan aku hanyalah terkeluar ngan kawan-kawan aku je.. haa.. paham tak? paham tak?

aku punya masalah. dimana aku asyik berpegang "kalau jodoh takkan kemana." so, dengan tuh membuatkan aku jadi malas mencuba. faham tak? aku jadi macam.. redha je. haha! bengap pun ada. jodoh kena cari. orang cakap jodoh nie ibarat sama macam rezeki. cari, tawakal dan barulah buleh guna konsep redha.  takpelah.. aku okay.. aku percaya Allah dah tulis yang terbaik jalan cerita cinta aku. dari dulu lagi Dia rancang kisah aku satu stage ke satu stage. dimana kalau aku flash back aku mesti akan cakap "hebatnya percaturan Allah". mungkin Dia nak aku enjoy dulu. kenal semua manusia di sekeliling aku. kenalkan aku pada macam-macam orang. supaya aku lebih mengnali manusia dan sekali gua buat aku lebih kuat. bila orang tanya, perli aku tentang seseorang , aku mampu ketawa dan rileks je. walaupun tuhan je tau debaran hati nie. doakan aku. doakan semoga aku kuat dan terus bersabar menunggu orang yang betul untuk aku. doakan aku supaya tak tersalah pilih orang. sebab aku dah penat sangat nak jumpa orang yang bukan-bukan and yes, unpredictable nie. i nak yang simple, sincere, smart and honest. tu je. cukup dah. doakan aku =)

The less you care, the happier you'll be.

love,''/
nur hafifah hazizi


No comments:

Post a Comment