Thursday 27 June 2013

3 days 2 night with them!


aku akan cuba mengupdatekan cerita kami nie seringkas mungkin okay. agar korang tak jemu. haha. yelah tu.. tengok gaya entry nie akan jadi panjang je. aku mempunyai satu kelemahan iaitu aku tak pandai nak summarized stories. habis benda lau boleh nak cerita. masalah betol! haha.. so.. aku cuba eh! cuba! lau still panjang and membosankan gua mintak maaf sama lu! gua tidak bisa untuk memendekkan. gua enggak pandaii!! huaaa *stress!*

last sunday. 23 june 2013. aku berjumpa chenta hati aku dunia akhirat. the best! best ! best moment!. even baru berkenalan selama 3 tahun. tapi mereka dah pun jadi sebahagian hidup aku. mungkin sebab dari celik mata hingga ke tutup balik mata seharian aku bersama mereka. so.. kehadiran mereka memberi impak besar lam hidup aku. nak-nak aku yang takda adik bradik ramai nie kan? =)

SUHAILA AZIB!! i told u before.. gambar kita berdua tak ado
okayy!! eeee geram i!~

tempat berkumpul. rumah aku.dalam kol 10 setngah kot. ari ahad.
lamnak dekat kol 11 kami pun bertolak =)
gambar nenek i pun masuk. nenek i rejister group gediks we all jugak kot. hehe
fist pic together! sudah check in! terus snapp!! =)
sesampainya di hotel Ming Paragon. located dekat deretan secrect recipe and betul-betul sebelah Uncle Chua Kopitiam! haaaa... lawa okay. spa gitew. bilik dia RM158 pernight. kalau dah dua malam, RM45 bagi kami bertujuh. aku rasa paling maximun sesuai untuk 8 orang. tu pun kalau ada yang rela tidur kat bawah. cam kami aku bawak toto. so no hal lah. =)
bercamwhoring dengan my girls. yeah! memang best !
duk rehat. petang-petang tuh siket we alls kua gie mydin.
my mommy kirim sabun and adalah barang. yelah kat besut takder sabun kan.
hahahaha
dek sebab penat.. kami just chilling sambil bercerita je ape yang patut.lepas je rehat-rehat.. mandi-mandi ape. petang tuh jugak kami kua pergi ke mydin. mencari barang yang my mommy kirim kan. sakan budak nie tanya " ape kat besut takder ke barang nie? sampai kena cari mydin jugak?" hahaha.. wekr!! suka hati makngah la. sibuk!

camwhoring at eberie places yang kami lalu
kan? dah cakap. tempat nie ada nostalgia tersendirik =)

lepas je bergerak ke mydin. beli barang-barang siket. perkara lucu tetap berlaku di mana-mana saja. kisah lucu fara ngan wani yang memang takleh blah! hahaha! kami je paham! kiki. 
ulang nostalgia lama kat mydin. lucu!



comel gila gambar nie! me is melting! hahaa. berkaitkah?
dek kerana rindu.. fara tetiba ajak kami ke kampus. rindu punya fasal kan. maghrib-maghrib pun terjah kampus. wahhh! rinduu.. tapi segan lah. kami terlupa yang malam tu malam nifsu syaa'ban. ramai students ke masjid. kami pulak dengan selamba duk kat gazebo sambil curi wifi. haha. laju okay wifi time tuh. anak dara-anak dara. =) malam tu.. permintaan wani nak minum air best dia. kat kedai One Thai. pergilah kami. aku ngan ama hanya tersengih. recalled nostalgia ke babe? hehe. lepas makan. kami ke batu buruk sebab fara nak beli cardigan untuk pakai ke kampus besok. hehe. lawa je u punyer cardigan baby! 

end of day one. kejap je kan? balik hotel terus melaram! haha. =)
this pic just nice!
day two hari isnin started. lepas subuh aku ngan ama tak dapat tidur. gara-gara mekchik nak kua ngan kawan dia. tunggu kawan dia and dia tak pandai naik lif. i mean dia trauma kes dia pernah terperangkap lam lif time kecik dulu. yang lucunya aku lah yang kena pergi hantar dia. amanina tukang bukak pintu untuk aku karang. haish. pukul sebelas lebih hampir tepat kol 12 kami masuk ke perkarangan kampus. cuak! rindu! malu! best semua ada! hehe. aku sempat jumpe beberapa kawan aku contohnya Syahmin and ikram (akaun) mulalah melalut ke siam. siap nak belanja nasik arab. orang sekampung. memang letih lah aku melayan! haha. and aku jumpe jugak kengkawan yang lain. afiq... bobby.. and beberapa yang lain .=)

ke kampus. masing-masing eksaited!
so.. kerja clearance tak susah. tapi memenatkan. nak cari orang yang kena bagi sign nie memang memenatkan ah! siyes.! kehulur kehilir okay kami pergi.. penat wa cakap lu!

kat library! haha.. the poyoness over the limits!

nie kat kawasan kolej

waiting for ape ntah!

just lawa je sape yang snap nie? kretip je
rasa u. hahaha!

ehemmm!

me and maisa!!


haaa..kami bertujuh nie ada satu chemistry okay. iaitu kempunan ikan keli. maka dengan itu.. sambil nak menunggu en.Azmi. kami terus isi perut kami . brunch okay. ketujuh-tujuh kami makan lauk sama. hampir sama. haha. sweet je. makanan fav all the time kat kampus. lawak pun ada. ada ke berebut ikan keli?haha

semua sapu bersih ikan keli kat kafe kakak tahi lalat besau!
kakaktu friendly gila tau. pelik macam haram je we alls.
akak tu dah kenapa?!
dan terus kembali menunggu cik. Azmi sebab dia macam busy siket ritew. ambik urine test students katanya. =)
while waiting for en azmi
bergambar is a must!

=)
tandas feberet aku ama and maisa.tandas tingkat 2 block D sebelah lab kimia!tandas nie paling awesome lah kot sebab limited je student yang guna. this floor just ad bilik tayangan video and lab chemistry je pun. so kebersihan terjamin! =)
me with them
lepas je settle semua urusan. kami balik ke hotel. terus tidur tak sedarkan diri.  tau-tau nak dekat maghrib baru kami semua sedar. apelah punya penat. terus siapkan diri sambil tunggu turn nak masuk toilet kan. and. time nie kami semua menonton Teduhan Kasih abang Adi i berlakon. hehe. makan malam ngan Afieq and Mirul. kebetulan mereka ada. so best la spent time ngan mereka. rindu melepak ngan korang! =)

poyo!!

lepas makan malam kat restoran bawah jambatan kuala ibai tu.. kami pergi menerawang nak habiskan masa. seronok jugak. pusing-pusing bandar. alahai rindu je terengganu. hehe. oh ye! time dinner arituh MIRUL ada bagi satu sampul kat aku " poh, aku ngan ayah aku ada rezeki lebih buat padi. nahh untuk mu. duit zakat ambik lah. zakat untuk mu" . terketar-ketar tangan nie nak ambik. thanks mirul. mu memang baik. hanya Allah je yang mampu balas budi baik mu. moga kau dan keluarga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur. =)
teman kak chik date ngan tettt dia. =) sian aku, ama, and mai..
kami jugak yang tak laku-laku ='(
lepas tu.. kami pun decide nak melepak kat mc'd. lama gak duk mc'd. sempat ah jumpe Nik Aliful Fikri. alaaaa komander tuh. haha. just chilling ngan my girlfie kat situh. meluahkan perasaan masing-masing. ama ngan adik. aku dengan tett.. mai just pendengar dan pemberi pendapat. ala ngan din! wany pun ngan lukman all the times. fara pun sama mek chik lagi lah gembira. yang kusam tetap aku, ama and mai! alahaiii!! poh!! kan dah move on! muhahaa.. yeke? hoping so. =) dah ahh! tak nak ah citer sal fefelings nie semua. semak je! lau ada.. ada lah. lau takder apeleh buat kan? yang penting happy. 

end of day 2. balik hotel pakai mask terus menggedik and tidur.

anto kak chik kat stesen bus. diabalik ke kl.
kerja jatanya. sebak gila time nie..
dek kerana keletihan. masing-masing terjaga lewat. chik naik bus kol 11. thanks tu bubu fara, Aiman sebab telifon fara dan secara automatik kami terbangun. lepas je check out hantar chik ke stesen bus. chik kerja besok. so, dia terpaksa balik terus ke KL hari tuh.  meninggalkan kami berenam. fara, wani dan ala . aku, ama and maisa. kami berpecah. salam-salam peluk cium. mereka balik ke kb. kami naik ke dungun hantar maisarah. 

bilalah lagi kami bolehberkumpul balik? bilalah lagi semua kami boleh kembali cam dulu? rindu. sedih. sebak.

lots of love ,
nur hafifah hazizi

4 comments:

  1. yeah!best baco entry pasal geng2 GEDIK mawar 20 ni..so sweet la morang sumo..my baby(ding) chumil je dlm entry nih,hehehehe..semoga persahabatan korang sampai ke syurga =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah mae.. dapat jugak berkumpul reramai!

      ding kiuty?? ohoii! buta ko? poh okayy kiut! haha/ aminnn! insyaallahh!

      Delete
    2. tu la pasal,ding sbelom gi pom buke maen excited gilerr nk gi jupo lesbo2 dio sapa ko may dio xbrapo laye..dea la ngaju meta nga dio,kuikuikui!sumo cute & comel geng2 mawar 20 nih,tp ding la the cutest one!hehehe

      Delete
    3. hahaha.. rabun sungguh lokmay! kakaka

      Delete