Tuesday 14 May 2013

baca dan fikir. la tahzan kerana cinta. ececei =)

bagi mereka yang bersedih kerana cinta. aku sekadar ingin berkongsi nasihat kawan baik aku satu masa dulu terhadap aku. lebih kurang camnie lah. so, baca and tangkaplah maksud di sebalik cerita aku ngan mereka. =) sesuatu yang tak pernah aku tahu dan mungkin tak pernah jelas. perbualan aku ngan sahabat baik aku, Iman Nazleen di twitter satu masa dahulu. serta mesage kami. begitu jugak perbualan dengan maisarah dan afiq. berbicara tentang doa, Jodoh dan Lelaki. auuuw! cam rancangan primadona je aku nie. HAHAHA.. zaazzzsss! layan!!

IMAN
  
iman : auuu! waddap u!
aku: Imannnn! missing u! pe cer?? sunyi je. tali pinggang gapo doh . lamo tapo .
iman: ada. busy ngan kije aku. maktab itu.. ini.. lah. *aku lupa ape yang dia cakap.
aku: yelaaa.. mu memang! takpe! asal jgn lost cntact! hoi!! mu ngn crushhh pe cer?!!
iman: oh namnam! malu doe!! macam biase! ;)
aku: alaaa! sharelah.. share lah... 
iman: pung prang.. pung prang.... bercerita sakan.
aku: waaa.. babe! i'm so envy of u larh.. nak macam muuu
iman: aku takder lah contact sangat ngan dia. sumpah poh. tapi aku selalu berdoa dengan Allah. dekatkan kami
aku: HAHA.. wahh! sweetnyer u.. iman. doa tuk dpt kapel ke? funny lah okay.
iman : no larhh.. aku berdoa supaya Allah dekatkan dia dengan aku. sekurang-kurangnya dia yang betul untuk aku poh. alhamdulillah. setakat nie, ape yang aku inginkan.. aku dapat. in a proper ways.
aku: man.. segan lah nak mengadu dengan Allah. tak tau nak mintak macamana. 
iman: mintak lah semoga mu ngan crush mu sentiasa dekat. mintak di tetapkan hatinya untuk mengingati mu. bukan memperlekehkan mu. memainkan mu. at least, andai crushh mu bukan untuk mu.. mu berpisah dengan hati yang tenang. sebab Dia tahu perasaan mu.
aku: betol kan man? xpe.. nanti aku nak buat macam mu. sweet je dengar crita mu. berkenalan .cute. semua berkat doa kan.? 
iman: alhamdulillah poh.. manusia hatinya xkonsisten. perhaps, they will changes.
aku: thats true. and to remains still, its hard for us to find the one. =(
iman: nolah! u ada crush ke?
aku: hahaha.. jengggG~! noooo! i tak macam u. punya crushh yang sweett cenggitu kan..
iman: eleh.. sweet lah sangat kan. cakaplah yang!.
aku: just one word babes, IMPOSSIBLE and mu tau kan man yang aku kan tak shuukerr impossible things. =(
iman: yang mustahillah ubatnya DOA poh. kalau betul ikhlas. berdoalah. takperlu meluahkan pada sesiapa tapi si Dia. Dia akan tahu...dan kalau betol and kena dengan doa yang mu mintak. insyaAllah.. dia dekatkan mu dengan ur crush okay. kalau bukan. dia akan jauhkan. keep prayings =)
aku: babe! forever 21 okayh! lambattt lagi okay
iman: xsalah kan? babe.. this is our time. start slowly.. jangan terlambat. tak perlu luahkan. mintak dengan Allah. Dia tahu jalannya. Dia akan bantu kau dekat dengan dia. yang penting DOA babe. Doa kunci kita. =)



********

MAISARAH

mai: poh.. tengok nie.. (menunjukkan phone nya) aku time tuh ngah sibuk ber u-tubing. ngah acuh tak acuh aku pandang. 

" jangan melewatkan solat , sekiranya anda melewatkan solat ,ibarat anda melewatkan jodoh anda"

serentak tuh aku bangun pergi sembahyang isyak. HAHA. see? gatal nak kahwin awal kan?

mai: ama, sekiranya kita ingat seseorang tuh, insyaallah orang tuh pun akan ingat kita. =)
aku: ye ke weii? yes! kiranya orang tuh ingat aku lah!
mai: *mencebik! bengong! yang penting mu kena lah wat dia kenal mung. sewel lah
aku: mana nak bagi kenal. jumpa pun susah. ape gila lah!
mai: doa lah.. bia dipermudah kan segala jalan. bila kita ikhlas ingat kan orang.. insyaAllah orang ingat kita. ama, ibarat mu ngan adik (daus) laaa,,,
aku: cheh! sian lah aku! takdop. puihh!
mai: doalah. jumpe lah tu... 



********

AFIQ

bubeng.. bubeng.. dia cerita kisah dia ngan crushh dia. adik FARAH AIDA. untung you... abang afieq gila sayang kat u.. akak so jeles okay! my abang dah divide kasih sayang dia kepada duaa dah. jeles! jeles! jeles! HAHA. takderlah. biaser je. dengan aku. afiq tetap yang sama. =) sukak berletiak.

tiap kali aku dengarr dia bercerita sal farah nie. memang mata dia bersinar tau. tak boleh aku berpaling ke kiri sikit. marah tau! aku tak cocentrate lansung! HAHA. gila lah mu afiq. 

aku: untung laaa... afiq.. aku nak orang macam mu sorang.
afiq: bakponya! baik kan aku? penyayang lagi.. caring lagi.. bla..bla.. * koya gila.
aku mencebik : sapo bulih mu memang matilah. cerewet nak mapuh! series wa cakap lu!
afiq : ketawa. mu poh.. nak cari orang bia lah orang yang hargai mu. 
aku: tok jumpa piq... *bermalasan nak bercerita. sumpah takder mood. tak da mood. membayang nasib diri. afiq ketawa.
afiq: tokleh.. mu kena cari.. mu ingat nie zaman jaafar tonggek ke? ore tua jodoh?
aku: bialah! tak po..pilihan ore tua tepat.
afiq: mu tau mano? kalu bulih hok mace nagih? kalu lah kalu
aku: mulut choiiI! masam mulut mu! puako! 
afiq: doplah.. soryy weii. doplah. hok peting cari poh.. tapi, mu jangan cari orang hok mu suko. cari orang suko kat mu.
aku: gilo! kalu gitu serupo lah kes nga pilihan ore tua. tolol! takleh paka!
afiq:HAHAHA. betol poh.. maksud aku.. hola.. gitulah.. mu cekak tak faham.
aku: piq.. orang laki sayang orang puae gano?
afiq: bakpo? mu ngorat nge sapo? laku mung?
aku: HAHAHA bodo! takdoplah sajo. bia aku tok lembut hati
afiq: payoh nk oyak. kalu mu berhubung ngan dia. mu kena tunjuk mesej mu kat ku
aKU;; hooO!! okay. mu memang busy body.
afiq: tak lah. aku tau dari skill dia mesej. aku leh baca pikiran orang.
aku: tak payah nak baca sangat lah! aku tapa kae! aku xdop pun! bukan macam mung! 
afiq: nak wat gano aku hemsem. *muntah!
afiq: aku sayang mu sebagai adik aku. ingat poh.. jangan bui ore laki sepenuh hati mung. sebab ore laki nie hati dia tak konsisten. kalu boleh hok macam aku nie tak po. setio hujung nyawa. *sempat lagi okay. orang laki walaupun dia baik dengan kita tak semestinya dia suka. orang lelaki nie kalau dia dingin tak semestinya dia benci. ingat molep.. selagi tak pasti. jangan sesekali terleka. sian ke mu kekgih. 
aku: pahtu.. aku tengok mu je lah naik pelamin?
afiq: tunggu lah.. kalu ada.. dia mari sendiri.. atas mung pulak masa tuh. cayolah. sabar lah. dia akan mari. mu tunggu.
aku: haha. tunggu lah nie yang aku duk teman mu makan nie. kalu dop,. xdop maknanya nok teman mu makan!
afiq: haha! nie saloh konsep mu nie. dae ngorat lupo saem. patutlah xlaku! niat tuh jahat ko saem.
aku: ahahahaha. doplah.. aku sayang sek-sek mu. sahabat dunio akhirat. hok peting.. aku tunggu. okayy aku tunggu.. *dengan buat muka bosan
afiq: kalu mu tak laku ngat. jadi nge akulah. hok no 2.
aku? ketawa terbahak bahak lalu melibas buku atas kepalanya. sial! haha!



lots of love,
nur hafifah hazizi

No comments:

Post a Comment