Friday 14 September 2012

tak terfikir..

ehem.. now, aku macamm malas je nak buat sesuatu.. tido pon malas, nak study lagiii la malas, on9 facebook pon malas.. tapi otak aku zero.. macam nak study da pegang da note BIO sal genetic disorder bagai but, bukan lam english tapi version indon! susah la doe nak pahamm! aissshh puan lily pun satu.. begitu bersemangat sampaikan buat additional note. ingatkan malay punya tapi indon. memang sakit kepala la pulak nak boleh paham termss dalam english/scienctifik name tu.. btw, puan lily thank u ok! =) 

bismillah hirrahmanirrahim.... chewah, panjang nie nak taip. tapi honestly aku tak tahu nak karang ape hari nie. well, mata tengok kanan *amanina ngah syokk duk layan korea, tengok kiri pulak , wani and yati masing-masing ngah layan laptop. nora pulak duk berskype .. untunglaa .. fara bergayut yang lagi 3 orang tak tau ngah wat menatang ape. malas la nak gie intai depa. =) so, hurm..ape ye? ntahla.. pohh.. cepat pikir. make a topic! hehe.. ok! done! aku nak wat topic sal diri aku. diri aku.. dari dulu sampai la sekarang.

dalam hidup aku, aku tak tau kenapa aku antara yang paling banyak di duga. nak compared ngan kawan-kawan aku yang lain. entah mana silapnya. tak pe, aku positifkan hidup aku.. allah uji aku sebab dia kurniakan semangat dan kekuatan baru lam hidup aku nie. dari sekecik-kecik dugaan sampai la ke besar-besar dugaan. itulah karma kehidupan. macamana aku boleh berada tahap nie? kalau dulu.. aku terkenalll ngan sifat main-main. aku seorang atlet sukan, kawad polis pon aku kebas. dapat title sarjan lagi. hehe.. kalau form 5, orang lain sibuk duk cari cikgu  nak tanya soalan kan? aku pulak duk sibuk jelajah satu sekolah cari orang nak cukupkan orang tuk kawad kaki nie. tiap-tiap petang turun tuk berlatih kawad. dari bulan 2 hinggalah bulan 7. tak termasuk training 100m, 200m 100m berpagar aku lagi.  ishk..ishk.. sampaikan cikgu kimia and sejarah perli aku, pipah nie.. payohh nak tengok muko. sibuk sangat sebab nanti masuk u ,dia tok guno pun result spm, tp sijil kawad dio jah..... aku? of course bengang! ma abah pun tak halang! and aku? terus jugak. lantak ah nak cakap ape. and akuuu lah student feberet dorang sebab cakap lah gajah rimau.. aku sengih je.  bia pun lam hati membengkak doe! plus, kena marah depan classmate aku je pon. alahhh., tak heranla kawan-kawan aku dari form 1 lagi. da kamceng cam adik bradik lagi. tapi, masin mulut cikgu aku, aku datang u langsung aku tak aktif. pemilihan komander kesatria pun aku tak layan walhal kawad kaki dululah dunia aku. peringkat negeri bagai tapi sekarang? aku tahu masuk kelas balik, pergi kelas membuta! hehe.. 360 degree berubah.  sukan netball pon aku da tinggal, time semester 1 and 2 adalah jugak turun-turun jugak main tuh tapi sekarang da fully retired. kalau ada karnival ada orang datang cari nak cukupkan team pun aku da tak layan. malas! 








tulahh gambar aku berkarattt.. hehe.. banyak sebenarnya.. tapi malas nak uplod gambar-gambar lama yang berkarat itu...teeheee.. well, di mana kita? ok, macam nie la kehidupan aku dulu. buas! last-last menginsaf time puasa time tuh aku stay up gila-gila ah.. tido lepas sahur, bangun pagi gie sekolah than balik petang tuh terus membuta than pas berbukak g tuisyen and balik stay up macam tuh la kisahnya. ada gaya pelajar 9A tak? tapiiii gaya je ok.. haha.. tapi alhamdulillah.. berjaya jugak aku melepasi tahap kritikal SPM. last-last minit tuh keinsafan tuh. tak sangka aku leh berada di UiTM. hehe.. bajet dapat obersea! kekeke.. takdelah, aku bajet nak UIA actually tapi takda rezki. dapat UiTM pun da ok sebenarnya. 

tapi tulah, aku kan jenis main-main. kat sini pun aku main-main. pergi kelas lewat dari orang kua kelas awal dari orang. pastu mula lah kalau classmate nak berbincang ke ape ke susah. hamla betol! da tuh duk mengatib lam kelas (mengantuk).  aiseyh.. selalu jugak lecturer physics aku kenakan aku. haa! tido lah lagi. haha.. macam-macam la sampaikan kadang-kadang orang di sekeliling aku pun pelik camanalah aku leh survive sampai tahap nie? dala penyakit pelupa aku nie begitu kritikal. bawak barang pun boleh tertinggal datuh mulalah menyusahkan kawan-kawan aku yang lain. terrpaksaaa heret dorang sekali cari barang! well, sorry guys.. hehe.. tu tak bergabung ngan kawan aku yang lain tu.. dorang pun sengal ok. lam kelas duk berpotpet pot pet. kadang-kadang benda takde motif pun leh jadikan isu. kadang-kadang aku terpikir gak. tak boring ke? duk bercakappp 24 jam. ngan orang yang sama bagai.  tahh.. tak paham aku. tapi best la kawan ngan dorang. ley main hug-hug.. ciom-ciom.. tenyeh-tenyeh.. tendang-tendang.. menyanyi, melalak, menari and! berkejaran tak ubah cam anak kecik. tak kira lah kat mana pun. kampus ke, mall ke, library ke, kelas. di mana-mana sahaja. cakap tak pernah benda yang berfaedah. mengarutt je. 

dengan adanya dorang. hidup aku tak sunyi. yes! ada lah ketika-ketika tapi, almost all the time, aku tak de lah tercari-cari orang nak mesej ke ape ke. sebab? bila dorang ada depan mata.. adaaaa je benda aku ngan dorang nak buat/cerita and bergurau. aku sayang hubungan nie. rasa camm tak nakkk je berpisah.tapi nanti masuk degree tentu da tak bersama-sama kan? aku benci lah minggu bersuaii kenal ngan pelajar baru nie. hipokrit betol. kenal orang kena senyum-senyum la ape lah. muakk doe! dan yang aku paling takutkan bila tak jumpe yang sejiwa ngan aku nie. yela, bukan senang nak jumpa yang sejiwa, sebulu, se tangan, se mulut, ngan kita kan? beruntung sangat-sangat. sebab dapat kawan yang sama rajin, malas, tolol! bangang! dan yela.. macam-macam la. bangang tak bangangnye aku ngan dorang aku masuk kampus ngan pakai baju hujan kuning cam orang digi tuh. dari atas sampai bawah. bawak pulak beg plastik 2 plastik kesnya hari tuh ada eksperiment Bio 310 kito orang. sejibik cam kiah masuk bandar. muka ngan basah kena air hujan nya.pucat lesi. nak - nak aku. muka memang cepat nampak pucat sebab aku ada eye bag. kami leh perasan yang hampir semua mata tengok tapi seriesly. hujan lebat. lepas parking moto. kunci moto zaaapppp! terus blahh. lupa yang kami ngah pakai baju kuning. lagi satu, nak boleh sampai ke lab tuh dah la ramai orang. tempias air hujan lagi. memang patut la kami pakai. ngan barangya banyak. kang tak pasal-pasal beg aku pun basah. memang la should be pakai payung. tapi time tuh urgent ok. kelas lewat gila datuh. masuk-masuk Puan Adida ngah briefing sal project. tersenyummm semua orang. classmate kitorang terkejut ngan basah kuyupnya, baju kaler kuning nye. masing-masing tersengih. pastu wat muka seposen ambil tempat duduk. ketah keth ketah. haishh..penah time kelas malam,hujan jugak. lecturer kitorang miss fara pun mengeleng. rilex arr.. pakai lawa-lawa pun da takde orang nak ngorat pun! ye dak miss? hehe.. oh ye satu lagi kisah bangang! lecturer aku masuk lewat sebab ada kerja. aku time tuh hanya allah je tahu betapa laparnya aku. aku ajak la gang aku makan tapi dorang tak nak. sebab diorang takut Puan Adida masuk mengajar. yela, pn pun tak gitaw sampai bila dia ade kerja. hampeh tol la. than, kawan laki laki aku turun. tak tahu pun sebenarnya dorang gie mana. cepat-cepat aku ajak kawan aku makan alasannya. puan adida nak ambil attandence je ari nie. gang pizie pun gie makan. pizie kato puan adida lambat lagi. dia masuk pun sebab nak ambil kedatangan. jumlaaaaa.. then kitorang gie makan. da tahu dah makan time lecturer ada kenalah makan laju-laju kan? tapi kami buat kelab berbual brooommm braaamm brooom bramm. nak hbis kls stgh jam takpun kurang setengah jam je lagi. haiiyaaa.. naik-naik, puan adida duk tgh mengajar. duduk kejapppp je.. pas tanda kedatangan kami da boleh balik. aiseeymann.. malu gila kat puan. hehe... angkara aku lah nie. mana aku tahu! ingatkan nak makan kejap je. si amanina and maisarah tuh yang duk berbual-bual. manalah aku tahu!

hurmm.. tuje lah kot. maafla.. aku takde ape nak cerita sebenarnya. just tulis ape yang terlintas nak tulis. hehe.. maaf la ye.. =)


No comments:

Post a Comment