Tuesday 11 September 2012

kepenatan hidup!

Hello peeps!!
andd.. yes! hye all! before aku cerita lebih panjang lebar meh aku nak uplod gambor-gambor aku ngan kengkawan aku teeeheee... =)

Nie gang aku untuk BIO 300.. kitaorang wat tooth decay and
osteoporosis je =)

lepas habis present oh! dat polkadot is my love + sweety  rumate
last 4 semester. 

baby! lebiu! lebiu! lebiu!!

hahahahhaha! nie diooo!!
safinah hussein kesayangan beta =)

Andd.. this is i love the most!



MY ETR GANG


dat tembam boy is no0t my gang! dio my best best sweetheart
BobbY..

oh.. this is the most lovely picture.. nampak cam cuteee
je bobby kat be;akang tuh tenyum-tenyum
kambing! =)

=)

ore kuat BRIDAl TALES


okay untuk minggu nie.. aku terpaksa present 2 mini project untuk semester nie. carry mark agak besar untuk BIO 300. ya allah,.. macam-macam dugaan aku ngan kawan-kawan terima. siyesly.  nak-nak lagi presentation tuk ETR 300. entrepreneur. aku memang zero ahh bab-bab bisnes nie. berapa kali melenting aku nak boleh siapkan semua preparation tuk ETR nie.. hanya kawan-kawan rapat aku dan tuhan je tahu betapa penatnya kami 5 orang nak siapkan semua kerja lagi-lagi LAST MINUTE! ehem! bukan salah kami taw! 

actually aku hanya dengar kami hanyaaaa perlu submit repot pada hari ahad lepas (9 hb) tapiii.. tup-tup! lecturer aku sendiri call petang khamis (6 hb) cakap my group da kena wat presentation depan panel. time tuh kami 5 orang nie ngahhh syok gila wat taik mata! nak menangis ada doe! sireisly! repot operation, marketing anddd berat sekali financial! memang bermasaaalah! aku call balik lecturer aku nak mitak postpone. malangnya tak boleh. betapa kuatnya dugaan. aku ngan kawan aku nie berulang alik ke kampus spanjang malam. tido? toksah duk kato laa.. 3 ,4 pagi tuh mainan je bagi kitaorang. yang sadisnya.. semua tak berjalan lancar. software rosak la.. data hilang la.. liabilities xkua.. income tak balance and so on! pergiii jajah 1 kampus nak cari lecturer account nie. semua busy! perasaan aku memang mudah melenting! rasa panassss je.. nbasibla pn Zaiza one of accounting lec sanggup tolong kami walaupon time tuh dia ngah mengajar. thanx puan! =)

tapi tak banyak membantu pun.. ape yang dia cakap haraaaammm aku, amani n maisa nak faham.. nasibla mek sue ngan kak yu macam beres je. tapi tetap ada masalah lagi. time deppressed macam nie la.. kami teruji.. masing-masing nak marah. masing-masing stress. semua tak kena. makin lama buat makin banyak yang tak betul. habis nak buat macamana?? nak menangis! malam sebelum present tuh. slide blom siap. sebab finance baru je siap pukol 6 ptg rituhh.. nasib baik betol semuanya. alhamdullillah. edit punyer edit.. kami semua pun da siapkan slide hampir pukol 10. tawakal je pada Allah jangannnn lah kedai printer tutp.. jangann.. jangan.. and yes, tuhan masih sayangkan kami. kedai bukak and everything smooth je. aku tinggalkan ama, kak ayu and sue kat kedai printer while, aku and maisa gigih nak cari door gift tuk bagi kat juri kitaorang. nak pergi cari cupcake. malangnya kedai tutup. berputar seluruh kawasan chendering tuh.. (7e,Agro Bazaar, 10shop? and adalah 2,3 kedai kt sekitar kawasan nie) malangnya semua xder cupcake. (T.T)
dengan frustnyerr aku balik semula ke kedai printer. keadaan macam kalut sebab ramai student lain tunggu turn. banyak la yang print tak  menjadi.. kami semua cam kalut-kalut giteww. RM50 ringgit melayang untuk print malam tuh. then we all decide nak menerawang lagi untuk cari cupcake . konongnya semua kerja da settle tinggal nak final touch up tuk slide je.. =)

last-last, habukk pun tadakk! cupcake pun tak jumpe! ceh! buat penat aku tekan pedal minyak and break je. then naik nie dengan perasaan lega. sebab 1 beban da lepas (repot) ok.. bukak plastik sebab nak susun ikut genre zaaaappp! ya allah.. beratnya dugaan mu. ape yang kami print, kami edit semuanya lari! spacing memang macam haramm! nak menangisnya aku saat tuh. yang lagi sedih brochure kami pom xda lam plastik tu. mungkin maisa terlupa ambil. berattt kepala kami time tuh. housemate aku yang lain pun turut simpati. esok dala pagi-pagiiii lagi nak kena present.  acaner? acaner? last-last kami decide tuk tawakal je. da tak boleh nak patah balik da. kitaorang guna paper yang masih boleh di guna then, edit balik and print semula guna dakwat hitam. da tak de warna-warni sangat la.. so, sal brochure tuh, kita bangun pagi and try phothostat besok. 

bangun pagi esok. alhamdulillah setakat 9.30 pagi. semua cam smooth. aku cuma gesa kawan aku sebab nak pergi print brochure and, nak g binding repot kitaorang. then , miss ETR aku call. excited angkat phone ingatkan nak wish ke..ape ke.. last-last..

" poh.. group awak ready da ke? tolong gantikan group kawan awk nie boleh? diorg punyer slide hilang bla..bla.. bla.." 
slide hilang? ok.. camane leh hilang??  kan?time tuh 9.45 pagi. ya allah! kelam kabut aku di buatnya. nak ganti macammana? kami pom tak settle lagi. tapi demi kawan kami cuba! cuba sedaya upaya untuk cepat. nak tolong pon tolong jugak tapi.. tak kan kerja kami lak cincai-cincai kan?? aku da memang naik hangin. kawan-kawan aku yang lain senyap. masing-masing gubraa.. we dint prepared yet. tolong la.. should be pkol 11 kami present tapi pkol 10.15? wat the hell! then pergi selesaikan perkara tak sudah malangnyaaaa... kedai tuh ramai gila! betol! satu-satunya kedai bukak di waktu pagi and ofcourse, hari nie bukan gruop aku je yang present etr, ramai kot. masing-masing kalut. aku memang nakkkkk je menjerit! akak... boleh bagi kami dulu tak, kami urgent. dala classmate aku duk telipon mitak tolong. sumpah. aku ngan gang mintak maaf ngan geng Bon appetites sebab kami tak tau. and nie last minute. 9.45a.m baru gtaw, kenapa tak pagi tadi? semalam? boleh lah considered. then, aku yang nak print baklik brochure terperasan yang time kelam kabut nak kua aku tertinggal pendrive. sakitnyerrr hati! patahhh balik ambil pendrive then macam-macam la. time tuh semua kereta aku rasa lembap macam siput! siyesly.  secara umumnya kerja kitaorang selesai 10.30. lecturer aku duk tepon mitak tolong kawan aku yang hilang slide tuh. kami betol rase bersalah. tapi yelah.. geram pon ada.. asal LAST MINUTE! bukan sekali. berkali-kali, haisshh! then pergi-pergi dengan berjalan tak cukup tanahnya sesampai je kat AV room ingat nak explain kat panel.. say sorry bagai tetapi.. aik?? bon appetite ngah present. ok we are safe! tuhan maha adil. dia bagi kami masa tuk reherseal lagi. prectice ape yang patut. =) time tuh aku turun cari cupcake kat kedai kampus and guess what? cup cake ada and just left only 2! cukup-cukup untuk panel kami. syukurrr.. hanya allah je yang tahu. kami da kembali bersemangat. tunggu punya tunggu.. turn kami pulak and well, alhamdulillah,, berbaloi ngan kesusahan yang kami lalui selama nie.. =) everythings went well. and tuhan kaya, dia bagi kami kelewatan untuk sampai supaya kami tahu bahawa slide kawan kami bukan nya hilang tapi tak sempat siap. maafla.. kami tak leh nak tolong. tapi aku sure kamu semua did the best dah =)

project bio takder masalah sangat. sebab sempoi je.. lagipun bio kan da memang hampir sebati ngan kami. unless la etr nie.. yang zero kot sal bisnes. tu yang kelam kabut tuh. cuma penat nak kena siapkan abstract last minute. hehe.. memang aku ngan gang wat kerja last minute ahh hehe

thanks for reading! =)

No comments:

Post a Comment