Monday 24 September 2012

cerita chienta =)


Ok, baru-baru nie.. aku kua melepak ngan kawan aku. Farrah nie kawan aku since sekolah rendah lagi. Ngam giler! Bergaduh pun ngan dia. Melepak pun ngan dia. Suka ketawa pun ngan dia. Menangis + menggila pun ngan die! Aku jarang jumpa dia, but bila da jumpe we are soooo in connected u! macam wifi doe! =)
So, aku tak tau la asal, bila duk lepak je ngan dia. Kami leh je sharing-sharing kisah hidup kitorang. Yang peliknya bukan sal kehidupan but in a personal way. U know some stuff like the Family, friends and yes cintan cintun kami. Teeheee! Kadang-kadang benda yang tak penah aku shared ngan kawan baik aku sendiri pun aku leh cerita senang-senang je ngan dia. Heee! Kan babe?
We both banyak la persamaan lam kesah cinta kami. Chewahh! We both sama-sama menanti seseorang. Sampaikan aku ngan dia tutup pintu hati untuk orang lain. Handphone pun tak kesah duk kat mana. Ada call ke , mesej ke. Lantak ah! Bodoh kan? Then we both pun slow-slow da give up. We both ade admire! But we did not start that ‘love’ episode yet! We both sama-sama cerewet but she is moreee cherewetss than me. Bagi aku simple je. Aku nak carik yang betol-betol boleh jaga aku, leh bergantung harap, baik , berkerja buat then yang semua-semua oranggg nak tuu.. aku da leh on! Tapi diaa.. full of perfectionist! Heeii farrahh! Nasib la kau! Sebab ape kan, we both tak shukee kapel just untuk main-main. we both nak cari yang betol-betol tercipta untuk kami! Hehe.. =) Banyak aku bercerita dengan dia. Dari lubang hidung ke lubang telinga (ehhh.. dekat je kan? Arghh! Lantak) . macam-macam! Then aku betol-betol terrrr admired giler ngan statement dia.

“ aku nie tak kesoh sangat rupo ke gano. Aku nok ore tuh leh jago aku. Bukan aku pulok jago dio. Handsome pun tak gunoo jugok poh.. bukan leh wat g ko tuo. Aku nok ore hok buleh jago aku sebagaimano abah aku jago aku.”
Yes farrah! Aku tau ape yang kau maksudkan. Zaapppp! Terus masuk lam jantung aku. Nasib la ramai orang. Lau tak da berair mata aku. Jadi emo tetiba dengar ayat u. Yes. Betol tuh. Aku pun sama farrah,. Aku nak yang macam abah aku jugak. Penyayang, garanggg tapi ada lembutnya.. aku tak nak yang keras kepala. Aku nak yang matang. Aku nak yang sayang aku jaga aku. Abah da tak da. Sape lagi yang boleh aku harapkan kalau tak mr the one aku kan? Aku tak harap banyak just stay,calm me, and be here besides me when I need someone. Bukan sekejap datang,sekejap pergi .
Aku kenal macam-macam orang da. Munafik! Hipokrit! Setia! Huh! Yang baik tuh baik lah.. yang jahat tuh gigit jari lah!. Aku mungkin terpengaruh ngan kawan aku or pengalaman mengajar kita menjadi lebih dewasa..chewahh terrlayan lagu ramli sarip pulak. hehe then ngan senang macam ketupatnya aku wat conclusion di mana, Kapel nie betol-betol memenatkan! And… troublesome! Betol kan? Lambat mesej pun leh gaduh, tak call pun leh gaduh yang teruk lagi lupa untuk say “morning sweetheart! Love u more than yesterday and everlasting bebeh!” punnn boleh jadi point tuk bergaduh! Huh!! Aku pening!
Aku rasa nak je cerita pengalaman aku mencari cinta sejati lam blog nie! Hehe.. tentu sweet kan?? Heee! Nanti anak cicit aku pun leh bace lah kisah nanny and  tok dy die punyer plot-plot nak fall in love kan? Alolorrrr!! So sheeeweeeitt!! Hehe.. tak kira! Aku nak start jugak cerita pengalaman hidup aku lah! Hehe.. blog aku, aku punyer shuker la kan?

Sekarang, aku tak punya sesiapa lam hati nie. Hati aku masih kosong. Kadang-kadang ada jugak terniat nak !!. Tapi bila aku rasakan yang seseorang tuh macam tak leh bagi komitmen pada aku. Aku tak nak! Sebab seriously.. aku betol-betol nak seseorang yang insyaallah.. yang tuhan da tetapkan aku dan dia bersama-sama hingga ke jannah. Aminnn. Aku tak perlukan seseorangyang part time dengan aku. Aku nak full time punyer. Sebab hidup aku da penuhhh ngan manusia part-part time nie. So please, I nak yang full time. Full time to be with me dalam suka dan duka. insyaAlllah..


For my future mr one,
“ Awak, saya tak jumpe lagi awak dan yang pastinya awak mungkin dah terrjumpa sesiapa kan? Tak kesahla.. bersiap sedia tuk say bye-bye kat si dia ok. Because u are mine! saya yakin dengan qada dan qadar Allah. Bila Dia tetapkan kita satu masa tuk berjumpa kita akan jumpa gak kan?. saya takkan sia-siakan peluang tuh. Orang selalu cakap saya nie no feeling. Tapi I’ll make it sure.. dengan awakk saya memangggg feeling! Hehe.. gedik lak!. =) saya hanya doakan awak betol-betol yang terbaik untuk saya. Awak.. awak.. saya kan..saya punya 1000 kekuranga tapikan wak, saya akan berusaha dengan gigihnya untuk berubah dari hari ke hari. Semoga kita di pertemukan secepatnya.. sebab target kahwin saya umur 23 tahun! Lagi 3 tahun.Hehe.. awal? Shuker hati i lah u! =)”



No comments:

Post a Comment