Tuesday 4 September 2012

loyal?? to be honest, i dont trust it~ at all!


hye babes!

last two days, i was so addicted to these korean drama 'love rain' haissshhh! nie amani punya kerja la nie! transfer crita kt ku. lam kesibukan-kesibukan hari aku. gigih aku kidnap masa tuk tgk 20 episode! hebat tak? hehe.. macam poodah! cerita agak okaylah.. sebab romantic dia tuh cam standard-standard kita je. i soooooo in it! hehe.. *gatal noo? cheq memang shukkeeee romance-romance nyer citer ;p

tapi agak kurengnye dalam citer tuh bila, si hero tua sanggup prtahankan first love dia samapi bercerai anak bini buang anak tak kesah kan anak sebab nak balik pada first love dia.yang lucunya first love dia tuh kononnya orang da cakap mati tapi tetap percaya kan instinct dia. boleh pakai ka??pastu kan..kan? da jumpe-jumpe lama kemain tuh 30 tahun kot tak jumpe pas jumpe tuh makwe pakcik tua nie buta, still jugak nak jaga mak cik nie. boleh pakaiiii kaaa?? ishk..ishk..


gambar atas time pakcik makcik masa muda yang bawah
da tua da =)

nie dorang lagi =)

tahun 2012 nie anak dorang. masing-masing tak tau mak
bapak dorang saling sayang menyayangi


sweet =)

being loyal.. boleh, tak salah kalau sumone is obviously made for u! 100%! siriesly i memang bengam ngan bapak pada hero tuh! sama naik nak berkahwin. si anaknya demi kebahagian mak bapak dorang rela lah tak jadi kawen walhal dorang pom sama jugak. fall in love jgak. tapi sanggup berkorban la kononnya. yang penting lelaki pulak tu.. hahahaa.. no make sense la u!!

aku tak tahu kenapa aku susah nak percayakan tahap loyal seseorang but plis erk! betul balik pikirang korang erk! aku tak de lah tahap yang gegedik tuh! ngorat sana,ngorat sini, takde erk! takde erk! aku cuma miang-miang keladi siket je .. hehe.. tapi siyesly! aku bukan macam tu..  sumpah tau!

bagi aku, tahap kasih sayang seseorang nie bukanlah benda yang immortal taw. perasaan nie boleh terkikis dek masa ke, rupa ke, ape-ape je lah,. tak caye? tak caye? haa.. korang tengok la sekeliling korang. yang berkapel zaman sekolah bagai nak rak lupa yang diri nak ambil SPM la.. PMR la.. yang hebat lg tuh nak amik UPSR! haha,. maju-maju! kekal ke dorang? tak de kan?kan? lau ade pom aku confirm tak sampai 10 org pun, 5 org pon ciput! =)so, aku memang-memang tak dapat nak terima la konsep drama di atas. haissshh! aku pulak yang kalut. haha! =)

teringat balik time duk hostel dulu ngan sapinah,ayun and najwa. pernah safinah utarakan hal loyal loyal loya buruk nie time tengah makan ke nak tido macam tu la kan..kan.. *sweetnyerr kenangan ngan rumate aku dulu.. tido 4 orang.. pastu wat girls talk.. haishh.. missed them a lot! =) safinah tanyer:-

" andaikanlah kan.. kan.. korang kapel, saling sayang menyayangi, da saling melengkapi pom, mungkin korang nie da bertunang da kot, mungkin da nak tunggu hari je pun..tapi berlaku sesuatu yang korang tak pernah mimpikan tuk terjadi, tak pernah mintak. pasangan korang terlibat ngan xcident. dia lumpuh sepanjang hayat. korang nak stay ke tak ngan dia.??" (sbnarnya sapinah mggunakan bahasa kelate tapi aku je tukar sket buat dalam bahasa commercials sket.. bajet retissss u! )

aku tiga orang pun jawab,. stay lah! tak kan nak tinggal kot. time tuh tak pikir panjang pun. najwa memang nampak confident. siap bagi sebab lagi kenapa nak kena stay ngan dia. untunglaaa... orang ada pakwe.. confirm ahh pilih tuk stay. cam aku ngan ayu nie lebih kepada ihsan terhadap manusia.

YES!! memang bagus kalau kita dapat stay di sisi dia tu, sebab kita da dapat membuat kan hidup si dia lebih bermakna,bersemangat, gembira and of cos PAHALA. but, betol ke korang akan stay? seriesly?? waaahhh! daeeebak! hebat gila.. aku tabik ah.. sebab ape tau, kalau kita pikir secara rationalnya lah.. betol ke orang yang melengkapi hidup kita orang itu? the one that supposed to be melindungi kita, menyayangi kita, menyara kita and of cos ZURIAT. tak nak ke?? kejam ke kalau kita blahh? and boleh pakai ke hidup dengan kasih sayang dah melebihi segala-galanya? i totally disagree. da kalau zahir pom dia tak mampu batin??  entah lah, nauzubillah.. jangan la sesekali terjadi dalam hidup aku. AKU BENCI BUAT PILIHAN. dan aku sendiri pun tak de jawapan melainkan aku berada di situasi tuh.. kalau korang?? 

pikir masak-masak. hidup kita. dunia kita. bukan aku kata kita pentingkan diri. tapi tak salah bukan? kita layak memilih terbaik tuk kita. dan insan lain.anak? korang tak nak ke anak? bila da dapat anak? mestilah kita kena penuhkan segala keperluan dia kan? senangkan hidup dia.. sayang dia.. da kalau serba serni kekurangan? kasihan anak tu.. macam-macam ley jadi kan kat dia?  kalau aku yang dah tak ber ayah aku nak seseorang yang mampu melindungi aku, dengar keluh kesah hidup aku, tiap kali aku letih dia yang makin membakar semangat aku. tiap kali aku ada masalah, aku pendam masalah dia dapat detect! and yang penting FAMILY aku. terima lah segala kekurangan aku sau family. thats all. t.q ;)


P/S : jaga lah diri korang elok-elok.. jangan amik mudah sangat. sebab bila korang ada dalam situasi di atas. yes.. memang by hook or by croo, korang tetap kena buat decision. aku saje berkongsi pandangan aku. saje. sekadar peringatan kita semua.


No comments:

Post a Comment