Thursday 6 September 2012

brothers...


aku da lama nak update entry sal abang and adik aku. hehe.. tapi siyesly! tak berkesempatan betol la.. hadessshh! so, ade masa nie aku memang nak update kaw-kaw sal dorang. why? why? hehee.. sebab aku pikir dorang nie sweet gile! =-)

ahad lepas, time aku ngan kawan kawan aku duk gigih menyiapkan report ETR300 kami kan?kan? tiba-tiba maroon 5 - one more night duk berbunyik-bunyik. ehhh? ade mesej? musykil-musykil beta. ngan perasaan excitednya i bukak la i punyer inbox then

ok.. My Bro (mad) sent mesej.. dalam hati berdebar gila nie. bukak-bukak

"poh,, tolong share ko mad siya.."

hahahahha! aku tergelak-gelak sendiri.. haiii da agak da! cute kan?? ok malam tuh aku kua ngan satu housemate aku sebab tuan rumah sewa aku ajak kitaorang makan chicken chop kat pulau kambing. tak kenal? aku pon mula-mulanya tak kenal gak tapi pergilahhh! chantik!! kat K,.Trgganu water front! rassa cam gie singapore je u! trust me!. so lepas pegi makan, cik zul ajak la we all g pulau warisan a.k.a ICT trgganu. bersnap-snip la kitaorang. nak dijadikan cerita kan? kan? member aku nie uplod la gmbar aku kua melepak nie kat sanaa. lepastu di tagnya aku. abang aku pernah pesan jangan gie melepak sangat lebih-lebih lagi kat pulau warisan tu sebab kawasan tu macam sunyi sikit. tak happening pom sebab masih dalam renovation. so.. tetiba once in a life i think, mohd hafifi comment a photo's of u . ehh?? aku ngan beberapa member yang di tag nie semua kalut. berdebar gila. kawan aku sampai takut nak berkomen komentun kes abang aku menyampuk. da la bukan photo aku. dia comment simple je.. kuat tehhh derak.. ermmm2.. haha.. aku xbalas semua tak balas. hehe... 

actually abang aku memang seorang yang garang. too over protective i think. aku tak rapat dengan dia. langsung. pernah time dia nak hantar aku datang sini (terengganu) aku just berdua ngan dia dalam kereta . kami macam orang asing. haishhh! begitu sekali tau. dia selalu marah-marah aku. masa zaman sekolah , kalau aku kua g pasar malam dekat area sekolah aku tu kan. lamaaaa siket aku pergi dia pernah gi survey aku kat pasar malam! aku nie kan gedik jugak tika sekolah kan? kapel-kapel memang tak boleh la nak kua kat bandar. kalau kua pom pergi kedai buku, KFC, and library. hahaha! lucu sungguh. kalau nak jalan awal-awal lagi aku pesan.. "awk.. awak jalan kt belakang sy jalan depan. jangan mari sebelah saya!" jarang laaa kaalau nak cakap beriringan. nasib baik my mum sporting. abang ngan abah sangat-sangat lah tidak menggalakkan aku berkasih kasih sayang zaman sekolah. tapi.. kalau kawan dorang beres. mari lah rumah.. melepak sesaje pom abang ngan abah tak kesah. sebab tu kawan-kawan aku kamceng betol ngan aku kesnya? ma ngan abah anggap dorang cam anak-anak dorang. =) aku rasa hidup aku tak bebas. cam kawan aku yang lain boleh kua selama mana... buat date bebas je tak perlu nak sorok-sorok. sorok tu da satu hal.. berdebar pulak hanya Allah yang tahu. ngeh..ngeh.. biasalah jiwa remaja. semua nak try kan?  alhamdulillah walaupun aku ada abang yang over protective kan?kan? aku tak pernah rugi ngan zaman remaja aku yang betul -betul 'life'! korang yang kawan ngan aku korang tahu kan zaman keaktifan + keremajaan aku dulu =) Guys! itulah world! =)

sikit da lah ye sal abang aku.. than, adik aku pulak. dulu aku paling geram ngan adik aku. time darjah 6 dulu kan. penakutnya yang amat dia selalu mintak aku teman dia mandi depan pintu time nak g sekolah. mula-mula mintak ma.. pastu ma sibuk.. iiron baju anak-anak. actually i nie pemalas tahu =).. hehe.. btw, aku pun pagi-pagi tentu-tentu lah sibuk. nak simpan buku la.. nak cari stoking la.. kain tudung la.. ape la.. ape daa.. dia pulak sibuk mintak orang temankan dia. aku selalu naik hangin! DA BESAR POM PENAKUT GILA!  aku selalu bertekak ngan dia. pas bila abah kua bising-bising abah mesti marah aku balik. cakap la.. ngan adik pom nak berkira. tunggu jelah! aku nie yang agak sensitifff darii dulu lagi ngan abah dan ma.. makin la membengkak. pernah tau aku kena marah pagi nak ke sekolah sampai jalan kaki ke sekolah aku menangis. siyesly.. =( pastu adik aku nie kan selalu je jeles ngan aku tau. ngan aku je! abang aku tidak. adaaaaa je y dia nak jeleskan. pastu kalau guna barang aku mesti hilang tak pom rosak terus!  BENCI! nak marah pom aku tahu takkan menang aku. so, makin terasa hati lah aku.. hehe.. bila pikir-pikirkan lucu pulak. biasalah kan? budak-budak. =) kadang-kadang benda tu semua yang buatkan aku rasa dorang niee sweeettt sangat-sangat! =)

tapi kan? lepas besar, abah sakit-sakit selama 6 bulan dulu kan? than arwah tak da. 360 degree perangai buruk aku (marah, panas telinga, merajuk) hilang! sekarang nie kan.. aku da tak gaduh gaduh ngan abang aku tau.. kalau ada je salah aku, aku da melawan cakap dia. kalau dulu aku sentiasa panas hati sebab abah tak marah lebih kat ku dia marah-marah. sekarang aku diam je. malas nak layan. ehhhh? pergi mana perasaan melawan aku dulu? mane? mane? entahla.. mungkin aku da matang. satu lagi.. aku da letak dia yang teratas dalam hidup aku. penganti abah. =) cute taw.. aku ngan dia tak rajin la bermesej bergurau ke ape ke. sekarang? kami da ley tukar-tukar cerita walaupun tak direct  tp we are connected by my mum ngan adik tau. u know what, dia makin sporting! selalu bagi nasihat kat ku. nak cari kawan baik camana, teman baik camane dan banyak lagi lah! dia memang garang salah sikit memang confirm aku kena! sampai aku nak buat benda i put him first in everything u know. kalau drive kereta kan? ada road block. aku tak takut kan polis taw! aku lebih takutkan dia sebab drive kereta dia yang memang tinted tak nampak rupa orang dalam! siyesly! nak bawak pom kena beringat sebab dia seorang yang cermat. taw-taw pecah tayar buleh kat ku.. pecah side mirror . he..he.. =)  tapi aku boleh tahu yang dia sayang aku. kenapa? sebab even kami tak macam brother and sister cam yang lain-lain.. aku dapat rasakan yang i'm well protected. contohnya.

aku tak pandai nak naik bus tuk balik ke besut sebab dia belikan tiket (dia yang beli ok..) bus mutiara. selama nie aku just naik yang express SP Bumi je kot. then, pagi dia nak hantarkan aku kt stesen bus tu dia gastrik. aku call dia (call ok) tak payah hantar lah bia aku ngan kawan aku pergi amik tiket rumah sewa dia then pandai-pandai la. pastu dia cakap takpe. than,dia sampai dan tunggu sampai la kami selamat naik bus. aku terharu! siyesly sbb selama nie.. aku tak pernah rasa aku di sayangi and di jaga cam tu =)

kadang-kadang kan.. time aku duk busy ngan kawan -kawan aku kan. ada la mesej masuk.

" ada duit tak? jangan duk derak sangat la.. belajar molek"

"nok balik dok? nok gie ambik nie?"

dan kadang-kadang tak da ribut.. tak da angin kan " belajar molek la.. jangan duk main sangat. wat benda tu ingat ko ma dulu"

tergolek-golek aku excited macam dapat mesej dari pakwe kan? kawan-kawan aku pon excited gila ngan abang aku.  bila tau abang aku nak datang rumah sewa aku. sibuk la mengintai la.. kim salam la.. macam-macam. kesnya?? dia terkenaaaaalll ngan sikap dingin dia. tapi dia seorang yang sweeet! =)

haaa.. adik aku nie pom protective jugak. kenapa? bila aku kua date ngan dia kan? kan? kalau kat traffic light kan.. kalau kereta sebelah aku penuh ngan mamat-mamat kacau kan.. dia mesti tak senang duduk. walhal kereta memang da tinted tak nampak pemandu. lepas tu mula lah marah cakap kurang ajar la.. baso gelenya la.. hehe.. kadang-kadang aku saja nak usik dia aku turunkan cermin kat traffic light. end upnya.. panjang lebar ye.. adik mengempek pada kakaknya. heee! kalau jengjalan selalu protect aku. kalau aku nak lalu/melintasi se group jejake malaya. mesti dia cakap tak payah lalu .tapi susah jugak. da kalau ad satu way je acane? hadoiii.. pije.. pije.. =) pastu kan dia selalu cerita sal sekolah l.. kawan-kawan la.. and aku nie seorang pendengar kan? aku tak pandai nak bercerita aku memang layan habis la.. kadang-kadang aku pergi masuk bilik dia. melepak. and bilik aku memang nyaman n sejuk. pernah jugak aku masuk tidur bilik dia. kalau dulu harammmm! bilik kau, kau punyer .. aku aku punyer! sekarang lovely! aku boring-boring nak kua gie bandar aku ajak dia.. dia pon nak makan kat mana-mana pom mesti ajak aku. then, bila aku nak balik U aku. dia lah orang pertama akan salam aku sebab?? aku selalu tinggalkan duit untuk dia. aku pernah jugak la bekerja semester break aritu. gaji aku macam di bahagi 2 kau tau! dia nak beli ape-ape mesti mitak ngan aku. ngan ma kesian katanya. bagi kakak pulak? hampeh! tapi kadang-kadang aku claimed balik ngan ma.. heeee! =)








No comments:

Post a Comment