Tuesday 2 July 2013

Ladies Talk : 0nline shopping.

Assalamualaikum..
Aku boring nie. tak tau nak buat ape. bukan tak tau tapi lebih kepada malas nak buat something!. haishhh..  =( so macam biasa, hobi aku menulis kan. kali nie aku nak sharekan sedikit pengamalaman aku membeli barangan shopping online nie. sejujurnyalah, nie lah pertama kali dalam hidup aku membeli baju shopping on9. biasanye aku takkan beli sebab.. yelah aku kan negative thinkingn sikit an? so macam-macam lah aku pikir kan. lau kita dah bank in.. dia tak hantar acaner? kalau barang tuh hodoh tak sama lam gambar bayar mahal-mahal euuu! so tak berbaloi lah kan? so, macam-macamlah lagi aku pikirkan. heeee..  biasalah.. i nie kan takut mencuba something yang baru. hehe.

so, last few days, aku adalah tertengok satu accounts kat ig nie (ig=instagram). mula-mula macam biasalah aku tengok-tengok. pastu double tap kan gambar tuh kan. syok uh! feeling giler bila sebelum kau tido.. kau layan insta! woah!! ibarat BB user doe. muhahaha! *AKU KAN POYO*
i choose that pink. nampak cam soft je
kalau kita pakai kan? hehe
dan..!!! tetiba aku ader berkenan kat satu gambar nie tau!. terus macam di pukauu!. entahla.. mungkin orang tak berkenan sangat tapi.. aku memang gila berkenan kau!.. taknak! tak nak! terus kua ig. malam tu plak bukak ig. sekali lagiiii terrnampak dreess nie. aku jadi sasau.. ibarat dress tuh ada suara "kakpohh, kakpohhh... pakai lah saya.. beli lah sayaaa" puaka kau!. terus pergi bilik my mami. 

"ehem~! maa.. ace tengok baju nie. comel tak?"
"comel jah. brapo ya?"
mother's instict kan? tak yah susun ayat bodek ape terus paham maksud anak dara dia nie. *teruiih sengih cam kambing mintak penampar! haha *terus mata bersinar-sinar! green light u!  ma pun macam okay je.. zappp! 12.38 a.m. tak sabar katakan.. takut di rampas orang! aku terus whatsapp si owner nie. terus buat payment keesokan hari.

dan time tuh. macam-macam aku pikirkan tau! series aku berdebar tau!!
1) masalah pos-pos laju nie. ade jugak barang tak sampai kan? kena pergi ulang alik pejabat pos lah apelah dengan guna tracking number. mana aku biasa! takutttt!! 

2) baju indah khabar dari rupa sebenarnya kan? haaa.. nebes gila!!

TTTAAAAADAAAAAAA!!!
*tiru gaya safiyyah*


tengok! special tak i.. sampai masuk IG
die.. nie buat makin sayang je.haha
tapi!! tapi!! baru je semalam dia whatsapp aku cakap dia baru settlkan postage aku lam pukul 3.30 pm tapi pukol 1.30 p.m tadi dah sampai brader posmen dengan van oren pos laju dia! kurang 24 hours.! aku bajet besok kot sampai. terus eksaited bukak. and yes!!! seperti yang aku impikan. cantik! just nice!!! 

ehem!! enterprame pliss! 
Cc: MOHD HAFIZAN
sebab jadi p/grapher tak bertauliah pada kakaknya! 



dress nie bersertakan free Belt.
aku tak pakai. tak minat belt. haha!





In a nut shells, *ewahhh! cam SPM ritew je ayat bunge-bunge.* EHEM! so, boronglah kat accounts dia. aku dah percayakan dia dah. mungkin lepas nie dah takkan teragak-agak lagi. insyaAllah. dia pun nice. sekarang tengah gigih promote baju raya! lawa-lawa! chantik!!! cepat lah grabb! harga pun tak mahal sangat. just so-so je.. 

XOXO,
nur hafifah hazizi

2 comments:

  1. comey baju tu... tp tukar tudung tu, pakai tdg plain, color blocking pun xpo, janji plain

    ReplyDelete