Thursday 4 July 2013

Selamat hari jadi ma! ke 55

SELAMAT HARI ULANG TAHUN  KELAHIRAN  MAAA!





ASSALAMUALAIKUM DAN HYE!!
aku nak update kan sikit tentang hari jadi mommy aku. hari nie lah 5hb Julai. Alhamdulillah, beliau sudah mencecah 55 tahun dah. May many years to come!

ma selalu bagitahu aku.. "poh, besday ma 5 hb. nak gie sambung lesen kereta eh? " ujarnya. aku macam. ooo.. ok.. besday ma! then, terus aku plan baikkk punyer dengan adik aku, Pijey untuk buat suprised kat dia. oleh kerana adik aku tengah kaya sekarang sebab baru dapat duit Kutu. so, aku pun berpakat kumpul lah duit dengan dia. at first, aku just nak belikan satu telekung chantikkk punyer kat satu laman web nie kan. just untuk ma. boleh buat pergi terawih tau! tetapi, apekan daya takda stock camana ntah. so, lambat lah pulak nak boleh ada balik. hurm!! frust, frust! frust!

then adik aku pun come out with, "poh, nak belikan selipar lah kat ma. bagi dia pegi kedai ke, ape ke? sebab selipar lama dia dah buruk lah" ujar adik aku. aku pun terus setuju! hehe. so, malam semalam, kaw-kaw aku and adik aku plan. di sebabkan aku tengah addicted ngan drama SBS korea "i hear your voices" so.. time tuk beli kek and selipar sangatlah limited!. kami start malam semalam pada pukul 8. tak pernah lagi tau bergabung ngan adik aku nie. tetiba rasa macam cute-cute and sweet pulak. hehe. chumels!

 As my mum nie memang banyak tanya. so, mesti dia hairan kan? kami cakap nak kua gie beli burger. then nak gie supermas kojap. dia pun balas " poh, nak gie supermas bawak handbang??  pijey paka baju baru apo? nak gie mano eh 2 beradik nie?" *kriik kriikk* laa.. yela.. terover dress pulak dah! haha. nakal lah! tapi benda tuh dibiarkan begitu aje. disebabkan kami memang anak yang banyak hal. so, ma tak syak sangatlah kot. maybe pikir adik aku nak temankan aku kua date kot. haha/okay! dek kerana aku nie berada di kawasan luar bandar . so, janganlah expect kami beli hadiah yang sooo making the vass. hehe. dek kerana malam tuh malam jumaat and betul-betul awal, so, tak banyak kedai yang bukak kat jertih nie. 

lepas je dapat ape yang kami nak. ermmm! aku bagi peluang adik aku yang pilihkan kasut. sebab series dia macam excited gila time masuk lam kedai. hurmm. takpelah duit kasut memang aku yang bayar. takpe... memang dah niat aku pun nak suh guna duit aku =) so, adik aku lah yang pilihkan. =) dia yang bayarkan. aku just kasi duit. terasa diri sangatlah besar and matang. piieewiett! sempat lagi berangan. and yes duit cake kami kongsi lah. hehe. dapat lah kek coklat moises yang cream dia memang creamy habis derr! siyes wa cakap lu. cake dia memang best!


so, at twelve, memang aku and adik aku dah plan suh ma kua dari bilik. and adik aku nak berkeras bawak kek. aku dah agak mesti susah sikit dengan aku nie. bila aku panggil je " ma, meh kua kejap. ma.. " pujuk merayu. "gapo? malas lah! ore tido dah nie. malas ma! oyak jah laluh!" tegas dan keras okay. sebab dia tau aku nie tak pandai nak memaksa dia. aku mulalah pening lalat garu kepala. kua balik pergi kat adik. " aku dah cakap! ngan aku bukan ma dengar, mu lah gie!" terus ambik kek dari tangan adik aku. and terdengar lah suara riuh PUAN ZABIDAH aku marah-marah sebab mengacau lenanya. and TARA!!! kua jugak akhirnya! terus nampak cake terus menangis dia. aku pulak terus salam peluk ciom di ikuti adik lelaki aku. "nah.. tiup kek! pastuh tengok atas katil po ada gapo" ujar adik aku. hello! tak tengok cake pun okay berdesup masuk bilik aku tengok atas katil ada kasut. sekali lagi jadi telenovela romantika pulak dahhh! haha.

abang aku, hafifi hazizi tak bersama kami. takpe. dia kerja carik rezeki. dia call ma lepas kami sambut besday ma. sekali lagi ma menangis. tak taulah ape yang diorang sembangkan. aku ngah syok makan cake. haha! aku kan anak tak berapa nak bertauliah kan? hehe


ma,
i'm so grateful that God sent me an angel to take care of me since the day i was born. i tell you mama, theres no one like you! i'm so thankful that i have u as my mom. i'll cheerish every moment we were together ma. u've seen me happy, me sad, me so reasonable, me mad,me annoyed and everything insides me. mom, i'm not always said this , but YOU ARE THE MOST THAT I LOVE! Everyone in this family is so lucky for having you in theirs life, we just have u. only u. be healthy. be happy, be wat ever u could be mom. as long as u are happy. =) u are more than a mother for us. u are the teacher, the guidance, bestfriend, sister and abah for us. thank u for giving us pprofusely every single part of yourself. 

you are the best mom in all over the world!
love,
nur hafifah hazizi

2 comments:

  1. ohh..so sweet. so dramatic lorh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dramatik ke babe? hahaha. agak lah.. first time kot clebrate dulu time abah ada slalunya beli present jah. pas abah xdop.. aku kn duk kat ganu.. just wish jah kat dia. tu y agak dramatik sket tuu hehe

      Delete