Sunday 13 January 2013

PANAS BARAN!!

yeah! haha.. berbekalkan kesempatan yang diberikan oleh roomate aku a.k.a Amanina, dapatlah jugak aku on9 and sekali gus  update blog aku. kuang! kuang! haha. bengam betol lah aku. pas satu, satu masalah laptop aku. uzur bangattt sih, nak tukar xde pintis! haiish..
hehe, bercakap sal panas baran nie. aku salah seorang daripadanya. maksud aku, perangai aku nie semula jadi tau. pada pandangan aku lah , aku tak pernah marah orang tau.. tak garang pun.. biasenya lau nak marah aku akan pilih untuk mendiamkan diri. tapi! tapi! bagi akulah kan, kalau orang kacau aku.. memang mulut aku akan balas balik! lazerrrr! biasenyalah.

ok! balik pada hot tempered. fine. perangai nie aku baru perasan this lately laaa. hurm, sebab tu pun melalui amanina. kawan baik aku. 

ama: poh, mu nie sebenarnya panas baran jugok erk?
aku: wat the?%^@^&?? * bukan mencarut ok! tapi menyumpah. =)

so, aku baru perasan yang aku jugak seorang yang cepat panas tapi cepat je sejuk. aku jugak baru je noticed yang aku nie cepat sangat melenting. no wonder lah my mum  pun penah cakap, poh bekeng (garang) nie memang takda orang nak dekat lah. tak laku la kekgi. and aku raselah. aku da termakan sumpah my mum! oh mummy!! tolong daku!! tolong tarik balik!! huaaaa!! aku tanakkkk! aku nak berfeeling gediks-gedikss cam gituhhh! huaaaa!!

=(
haisshh, no wonderlah aku ngan amanina selaluuu je bertikam lidah. jarang la kami smooth. leh di katakan lam satu hari, memang akan ada lah benda yang menyebakan kami bertikam lidah. yang peliknya dia dan aku! haha. i bet semuanya berpunca dari perangai teruk aku kot. haha. aku ngan dia memang sangat-sangat lah kontra tau! bagi aku langit dan bumi! tapi my dear ama, lau u bace lah entry aku kali nie. thanks babe, thanks sebab bersabar ngan segala kerenah aku. memang aku agak annoying. tapi percayalah beb, seteruk mana lah tempered aku lagi teruk kau punyer tempered! haha =)

tapi betol, aku marah sekejappp je. memang akan ketara muka nie. nak-nak aku memang tak pandai berlakon. lau aku bengang memang agak jelas raut muka aku nie tegang. tapi aku masih lagi menggunakan nada yang lembut. tapi yes, sinis tuh tetap ada. hehe. sedab tu lah kadang-kadang kepala aku pun orang main pijak je. oh! sabar poh sabar. jangan jangan! hehe. tapi yelah..  semua tuh lumrah manusia kan?? biaselah. =)

 P/S: so, kita memang tak boleh nak halang kan perasaan amarah kita bukan? kadang-kadang orang jalan lambat pun kita jadi bengang! orang gelak sakan pun kita jadi berbulu telinga. haha. macam-macam lah yang boleh menyebabkan kita marah. tapi! poh, kau kena ingat. cuba lah letak diri engkau di tempat mereka. =) bila marah orang cuba sedaya upaya untuk bersabar. sebab cuba pikir kalau kau kena marah? kau suka ke?? =) 

sayonara,
nur hafifah hazizi

4 comments:

  1. ama: syok2 aku baca blog mu, tiba2 sentap..mu kutuk aku dlm diam ye? but..u know what..no matter how much i scolded u,but trust me..in my deepest heart u r 1 of my BFF..<3 hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMANINA : hello.. xperlu nak tachim kot! by the way.. bkpo x cmmnt kat entry pizie?? u olss ade taste hok samo.. auumm! so sheewiet! kekeke

      Delete
    2. iolss nk marah nie..u olss nk i brgabung dgn lukman lg ke?

      Delete
    3. nO!! tolong jangan! malu dah akuuu! no!! haha

      Delete