Thursday 20 December 2012

something to share. Title :: love::


Meet me halfway...
L.O.V.E

pernah ke korang bercinta? atau dicintai? atau mencintai? kalau lah betol. Tahniah la pada korang. aku tumpang gembira jugak ye. bagi diri aku pulak, pada usia mencecah 20 tahun nie, aku berjaya menggenapkan 1 tahun 4 setengah bulan tanpa perasaan cinta - cintun. niat? memang lah ada. alaaaa.. benda common la tuh kan? ingin disayangi dan di kasihi. kadang-kadang kita akan ada jugak satu masa tuh untuk rasa sunyi. dimana, perasaan sunyi tuh memang takleh nak terisi ngan sahabat-sahabat di sekeliling kita kan? 

Bagi aku pulak. sangatlah manis moment -moment tika bercintan cintun nie. =) jujur aku luahkan. aku susah untuk menyayangi seseorang. untuk sepenuh hati nie. aku agak paranoid. aku pikir macam-macam. aku tak enjoy. end up aku pun putus. tapi tak pe. aku percayakan TAKDIR dari-NYA. akan tiba satu masa, aku akan dipetemukan dengan si dia. tapi untuk masa sekarang, aku hanya perlu enjoykan diri ini. berkawan seramai yang mungkin. menghilangkan kesunyian dalam diri ini. LIVE LIFE TO THE FULLEST!!

credit to me !! awesome kan? meet my Teddy Doll =)

Aarghh, susah kan untuk mencari. aku agak hairan + kagum. adelah sorang dua kawan aku. putus tak sampai 2, 3  hari tapi tak lama lepas tuh dia dah jumpe pengganti. aku?? nak katakan pengganti ?? calon pun haaraammm. aku cuba berkawan. tapi memang bukan jiwa aku lah. bukan aku pernah serik. aku takda pengalaman hitam pun dalam bercinta dulu. chieewah! haha. bila hati aku pernah terdetik/ noticed akan kehadiran seseorang senang citer tertawan. ala.. sekali pandang dah berkenan. sukakan personaliti seseorang. rasa kagum akan seseorang. biasalah. pompuan. mudah cairrlaa! =) laa.. takkan takder kan?? haha. bila duk follow up dia punya background, life style dia and macam-macam lah! hati nie tetiba terrrdetik. hmm.. boleh ke dia nie? haishh! macam mustahil je. takkan lah.. aishhh! oohhhh! heeee.. errrmmmm.. nah amik kau! cam-cam reaksi aku kasi. aku jadi tanak. aku jadi slow down. bukan sebab memilih sangat. NO! aku sumpah tak kisah sal rupa, background dia, umo pun sama lah tapi tanaklah sebaya arwah abah aku atau terrlalu muda sebaya adik aku. aku hanya inginkan satu. satuu je. keyakinan. seseorang itu haruslah mampu meyakinkan aku yang kami memang takkan putus. kami akan bersama-sama. yakin tuk berusaha. yakin dapat menerima baik buruk kami bersamaa. yakin dapat menerima segala kekurangan kami berdua. tulah. YAKIN. aku pulak takde keyakinan. ada jugak orang cakap, susahla.. macamana nak yakin kalau belum try. tapi bagi akulah, macamana nak try dah kalau awal-awal lagi takder rasa yakin kan? atauuu adakah pemikiran aku yang salah atau dorang yang betul?? 

aku bukan berada di tahap desprate lagi. masih awal. umo baru 20tahun. aku pernah menunggu seseorang. malahan kawan baik aku semua tahu cerita aku. dan aku rasa dia pun tahu. he was my bestie. malu kan? yes! malu. perasaan? sangatlah pedih bila aku terpaksa sembunyikan perasaan suka ini. kena simpan rasa jeles. yela.. sebab dia da ada capel. simpan rasa sakit hati. aku sayang dia. sangat-sangat. tak mampu aku luahkan perasaan tuh. sebab ape tau. aku taknak persahabatan kami terputus. aku pendam perasaan tuh. walaupun sahabat di sekeliling aku mendorong aku tuk berterus terang. MAAF. aku memang pengecut. aku pilih untuk berdiam diri. and alhamdulillah. aku dah berjaya menghakis perasaan tuh. mungkin. =) betul tak tipu. aku doakan dia bahagia.hmm.. bagi mereka yang berada dalam keadaan atau situasi aku nie. korang mesti faham kan?

Love just like water. its refreshing! =)
LOVE
bila? dimana? siapa? bagaimana? semua itu kerja Allah s.w.t. aku percayakan jodoh. memang. konsep jodoh sama dengan rezki. kita perlu mencari. tawakal. and berserah. akan tiba satu masa. bila aku peroleh keyakinan untuk mencintai seseorang. i'll make him to become the happiest person in this wide world. i'll. =)

lots of love,
nur hafifah hazizi

No comments:

Post a Comment