Wednesday 12 December 2012

my childhood friendship

Assalamualaikum!

missed me? ouh.. so sheewieet! huhu *tangan tepuk-tepuk manje kat bahu kiri pastu kanan pulak. wakakaka. i bet, dah hampir 2 months aku tak update pape pun kat taman sesawang aku nie an? heee.. nak wat camaner. aku terlalu sibuk! sibuk and macam-macam la jadi kat diri nie.! sampai kekadang aku tak tau ape nak di tulis. rasa nak lompat-lompat bintang je. haha. ok! i know, takder motif at all. thanks! ;)

well, happy newly weddings for my freiends, Atiah Zakaria. sebab berjaya mengikat hubungan suami isterinya di samping suami terchenta. tahniah! and may u ols happy ever after kay! 

TAHNIAH! walaupun kita pernah berjumpa 3 atau 4 kali
tapi, tetap tahniah tia! chantik tarikh u all 12.12.12 ;)
12.12.12 ermm.. theres nothing happened to me. so far, i wonderlah, kan best lau ada pakwe kan? buat suprised kat pasangan dorang. waahh! so sweet! manelah tau ada orang datang rumah sewa aku hantar sejambak mungee eeeeeeuu! sweet!! barulah haru biru aku! arghh! berangan lagi Hapipah! memang tu je yang ko layak! what the hell!!

okaylah, sempena tarikh nie so special. aku akan coretkan satu kenangan yang special kat taman sesawang aku nie. i named this entry as CHILDHOOD FRIENDSHIP.







we all berkawan da lebih seabad = 10 tahun. tachim tak?? well, dari kechik sampai la ke besar. time tak pandai basuh berak lagi sekarang da pandai. sama-sama korek lubang hidung pastu makan taik hidung haa! itulah we all. always be together-gether. tapi, sekarang kami makin  rapat okey! walaupun jarang jumpa, masing-masing ada life masing -masing but once in a life time, when we all gathered this world is ours! ;)

what a suprised! AMNA,MAMAT and FARRAH called aku last week ( 9hb 12,12) and buat suprised visit kat aku and g joe. yeah! memang tak di duga. dorang sanggup drive , culik we all and ajak aku melepak. for your information ok, aku nie noob je taw. jarang wat perangai gila tapi sekali dorang ada hambik kau! aku balik rumah pukul 5 pagi lebih! and aku ada kelas kol 9 pada keesokan paginya. BODOH kan? tapi tercapai jugak aku nak over night ! 

OK! dorang sampai depan umah sewa aku jam 7 petang or to be more honest, they arrived when itu azan maghrib tengah berkumandang ok! bagus tak? datang culik aku jam macam tuh? aku g taw dorang, aku nak sembahyang and bersiap siket. TUNGGU. and 7 lebih we olls bertolak ke kampus nak ambil gjoe.  then we all semua naik kereta farah tanpa hala tujuan. nak pergi makan tapi tak tau kat mane. beb! u olls mestilah taw kan? this TERENGGANU apelahh yang ada sangat kan? aku pun macam nak mati piikir nak g keman. si ajiejos memang mengada + merapu gila u! orang suh bawak pergi makan dia merapu tak tentu hala. then, i decided the placed! we went to WATERFRONT Terengganu. kat sana we olls leh feeling pergi USS ok! haha.. kami makan Western food kat sana. shuke! manyak la yang terjadi yang paling bestnya ajiejos patahkan paip kat situ sampai air kua macam air pancut dah la depan kedai makan ok!! tu lah! buas + mengada lagi! terus pecut 100m taw naik kereta. gila! hahaha! then, we all pergi ICT Terengganu pun sama feeling cam pergi Shah Alam ok! after that, we all g pulak PANTAI BATU Port Dickson. haa.. kat B.B nie best taw. kitaorang lupakan semua masalah. kitaorang main glitter lamp tuh. alaaa! yang kita kena lastik ke langit and benda tuh terbang teramatlah cantik! kalau yang kapel. memang syokk taw! patut cuba. moment tuh paling indah ok! the 5 of us main dengan syokknya! dalam hati aku, aku berdetik ,"ahh.. i will remember this to the end of my life. i love them. " aku tak tawlah asal, memang feeling taw main menatang tuh! haissh! =.= jam hampir kol1. gjoe desperately mintak we olls anto die kat kampus, sebab da lewat. tapi si farrah nie dengan selambanya sempat lagi berhenti kat stesen minyak pergi buang air kecil. and! kat situlah aku ada terserempak dengan lec phy aku. dia nampak aku! alamak! malunya. dalah seat belakang aku je pompuan. nie semua gara-gara mamat lah memekak. habis lec aku nampak. tapi nasiblah dia dah pindah ke Dungun. lau tak mana nak letak ini muka?? haissh! MAAMAT! 

lepas hantar gjoe. farah ,amna and mamat ajak aku minum air kat satu gerai makan nie. kitorang just order segelas sorang je k. tapi duk melepal bapak lama! di sebabkan kedai tuh macam nak tutup dah. dorang sekali lagi heret aku pergi MC'd. maaflah we olls tak boikot mc'd. there, memang macam-macam rahsia, cerita, permasalan kitaorang shared. aku dapat rasakan yang aku tak keseorangan. diorang ada dengan aku. selamanya. sweet kan? kami sibuk. tapi, we ollss sacrificed what we had as long as we could hang up together. macam-macamlah aku berbual ok. si Amna sanggup taw tolak ke tepi pakwe dia. kononnya da balik tido. padahal? duk melepak di mc'd ngan we all. haaa! nampak tak? ;) aku tak mampu nak ceritakan secara terperinci ape sebenarnya yang kami lalui. biarlah. biarlah kemanisan tuh hanya kami berlima aje yang tahu dan rasa. ;) 










There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will. =) 

lots of love,
nur hafifah hazizi

No comments:

Post a Comment