Thursday 17 January 2013

trouble makerr!

sekali lagi, thanks pada housemate aku sebab baik je dia kasi aku pinjamkan laptop dia. keke. ALA!! thanks! muahahaha

actually aku taktaw ape nak tulis. malasnyerr! siyesly aku takder mood dah nak on9 FB ,TWITTER, SKYPE and YM. malaaaassssnyerr. my whatsapp pun da jarang aku on9 kn anti socialkah aku? hurmm aku pun tak tahu kenapa aku cam nie.

sekarang aku dah tak peduli pun handphone aku. arggh! lantaklah, ade call ke ade mesej ke.. i just dont care! dah takde mood . kenapa? kenapa? dalam kelas pun aku dah tak bersosial sangat. lebih kepada membuat kerja masing-masing. aku, kawan aku lagi 3 orang. yang lain korang punya pasal! aaarghh!! kenapa macam nie! kenapa?!! tidak! umurkubaru sahaja 21 tahun. aku belum monopos lagiii! umur?? tidak!! aku budak lagi! kenapa?? arrghh?! hormone tak stabil kah? OMG! OMG!!!

tadi aku makan malam ngan ama and maisya. so, cakap lah sal si budak yang ama minat. sebab ape? sebab tadi time nak carik makanan.. kami ader jumpa budak tuh. aku and maisa layan jerlah mabuk cinta dorang. tak layan kan gila pulak karang. ahahha! bercakap itu ini. kami bercakap sal feeling kami. biaselah ladies talk kan? macam2 lah kua..

tetiba, maisa tanya aku. "poh, kau dah tak nak capel ke?" in ( dialect tregnu tapi malas aku nak taip banyak-banyak. so, i taip KL terus lah yer.. =) . aku yang ngah syiookk gila gigit tulang ayam nasik lemak depan kolej kampus aku petang tadi terus tercenggang. asal pulak minah nie. mungkin maisa faham kot kerutan muka aku yang chantik berseri nie berkerut 1000 dia terus sambung cakap' "tak la, lately kau dah tak der berbunyi  pun nak capel, sunyi lah ape lah. lau dulu 24/7 almost on the timelah mesti merungut + mengogoi cam baby mintak susu si mummy je." tuuu dia mintak ade pakwe kau! *desprate tak i? aku pun tersengih . ehh, aku dah berubah yer? hehehe.. 

aku pun termenung sekejap. aku macam tuh ke? kenapa? kenapa? apakah??? end up aku pun cakap.

" mai, ama, aku pun tak tahulah kenapa aku dah tak berminat. aku macam dah anti social pun ada. dah takder feel. hairanggg gak nie! haha" sambil melawak

tapi lam diri nie, aku pun tak tahu kenapa aku dah tak teringin. susah kot nak cari pakwe!! aku hairanlah bagi oraang yang senang dapat peganti! hebat kau!! aku??? bapaklaaaa susah! sebab:

1. aku rase takder pun yang ikhlas mahukan aku.
2. aku tak rasa kot aku mampu . maksudnya?? entahlah
3. aku malas nak pikir! nak pikir! nak pikir! kalau ader aderlah
4. aku tak memilih. tapi aku nak betol-betol mampu jadi imam aku. betul.. aku letih lah.. aku tak memilih . tapi pliss.. aku nak yang betu2. aku tak nak main-main. bukan jenis aku lah nak main-mainkan perasaan orang. aku nak ape yang aku nak. 
5. Allah s.w.t belum bagi lagi kami bertemu. takpe, i'll wait =)

bagi aku, aku dah malas nak cakap banyak. dah setahun 8 bulan aku hidup sendiri. mula-mula hanya allah je tahu betapa sunyinya hati nie. tapi alhamdulillah.. aku dah biasa.. malah, lebih tenang lagi. takperlah. aku tetap menunggu. lau ada, adalah. lau takder lagi menunggulah lagi. hati aku dah kosong. kosong se kosong kosongnya.aku harap dan berdoa moga hati nie akan terisi. biarlah dengan pemiliknya. bukan nya orang yang entah siapa-siapa . Insya Allah.. =)

love is hard,
nur hafifah hazizi

2 comments:

  1. inshaAllah. keep praying to Him. one day you'll find the right person. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah .. tulah.. hanya mampu menunggu dan berdoa. letih kot nak mencari . ye x? =)

      Delete