Friday 18 January 2013

kenapa aku menulis?


Hello!
 so, tengokkk tittle entry kat atas sana kenapa aku menulis? 
*hebat sangatkah bahasa melayu engkau hapipah oii?
= no! tak hebat pun ok ! i kan western.. ececeyh! takderlah just gurau tapi siyes aku bukannya pandai mengarang ! lau dulu cikgu bagi aku kerja rumah karangan and essay.. uh! banyak pen kaler merah lagi dari kaler bluee okay! =)

* bajet hot?
= no! lau nak bajet hot dah lama kot aku buat satu fan page kat FB. haaa.. ewah-ewah! jaga mulut hang na! 

da tuh?? kenapa!?? why!?

jawapannya simple je :

entah! aku rasa menulis blog nie boleh menjadi terapi aku untuk meluahkan isi hati aku. permasalahan aku. sebab, aku seorang yang pemalu hokey.. kat fb just wat naik status je. hello! nak shared kan my blog pun malu hokey.! sebab bagi aku. ader follower adelah. sebab takder yang best pun . i menulis pakai hati, jiwa, nurani je. haaa, takder lah segempak FL or Maria Elena tu kan?  =)

bagi aku yang selalu je kelihatan kasar, sempoi, lara, berangan siket kan, this is the best way! best way tuk meluahkan ape yang terbuku lam hati nurani i nie kan. aku tak pandai nak bercerita.eh hello!  nak bercerita! semangat nie! potong habiss member gua tengah bercakap. semangat kau! alih-alih toing! kena tenyeh kepala la, marah la. kesnya ape? kesnya cerita tak habis banyak sangkut-sangkut. "err... kan.. er... kan..kan hola gitulah. gitulah".! haa! ayat common aku lah tu. nak wat camana? aku memang tak pandai nak bercerita. tapi! aku sangat suka mendengar. =)

aku seorang yang pemendam. walaupun muka aku mungkin tak dapat menyembunyikan keruhan  kat muka. tapi siyes! aku jarang cerita. even kawan baik aku pun aku tak rasa dorang paham aku terluka ke. sensitif ke. takpe. dah nak wat camane kan? takleh nak predict. tapi lau aku ade masalah. aku akan diam daripada kebiasaanya. tapi biasanyalah aku takkan bercerita lau orang bertanya. aku akan bercerita time aku rasa nak cerita. aku tetap senyum kat kawan aku. tak marah-marah. aku tak suka orang yang moody ngan orang lain when dorang de masalah sebab aku tak kan wat orang macam tu.  so, thats why lah i menulis.

dek kerana aku nie kesunyian takde kakak atau adik pompuan. hidup aku boring! my bro terlalu besar and my adik terlalu kecik. alamak! boring doe! nasib ada my sweet mummy yang teman kan i. ngan dia , i memang cerita dari A hingga Z ok! hehe. thanks mum! u r da best! 

since i kecik lagi.. i ada diary ok! sweet x? nampak je brutal! kpochi bagaikan? tapi perangai princess like oK!  beli buku yang comel-comel tulis pen pakai pen yang kaler warna warni kelip-kelip tuh. pantang je kau, koperasi sekolah jual pen lip lap lip lap akuuu terus rebut! haii! budak-budak kan? comel je i! hahahha! tulisan punyalah kretif ok. besar kecik besar kecik. gulung-gulung lah and macam-macamlah. tapi, bila umo dah tua seperti sekarang nie baca balik, mak oii! buruknya tulisan aku! haha! bajet lawa gila time tecik-tecik dulu but sumpah wa cakap lu, BURUK doe! maluuu! buruk ok! ngan spelling pun salah. hamboihhhh! haha. lawak -lawak! comel je jadik budak-budak nie kan? 

then, bila da besar kan? time zaman sekolah menangah kalau aku nak meluahkan isi hati aku,sakitt hati, bengang ape ,aku akan tulis atas satu kertas. EXTREME KAU! sebab aku menulis atas kertas tu kan bukan dalam bentuk alphabet tapi macam-macam jenis cacing kerawit aku lukis. if i nak menangis senang je, i baca buku novel! kompem waa nangis lu! hehe. gila emo aku kan? nak wat camane.. saya nie kan budak pompuan yang comel time tuh! hehe.  tapi siyes wa cakap lu. itu tak cukup memuaskan aku. sebab aku  nak meluahkan. dengan adanya blog. aku dapat feeling yang aku sedang bercerita tengtang diri aku pada seseorang. aku dapat rasa seseorang sedang membaca segala keluh kesah aku. pahit manis aku. ada seseorang yang kat luar sana sedang baca cerita hidup aku. aku tak keseorangan. aku ada dorang. walaupun aku tak tau siapa orang yang membaca but trust me, i really- really appreciated u! thanks. semoga anda dirahmati-NYA. =)

so, thats why la i created ore biso blogspot nie. meluahkan ape yang terbuku. and berharap sangat-sangat orang di sekeliling aku dapat memahami isi hati aku. jangan judge aku mudah-mudah je. =) aku menulis tentang hidup aku. suasana sekeliling aku. nothing intresting but so far.. this is what we called as 'healing'. =)
orang tak baca tak pe. orang tak paham pun tak pe. sokeyy! yang penting. aku lega =) aku puas! =)  tu je lah kot. =)
love,
nur hafifah hazizi



No comments:

Post a Comment