Thursday 4 October 2012

online!! online!! and yes! online lagi!


hello!
 salam satu malaysia! 
sari berita utama hari ini akan membawakan anda permasalahan tentang aktiviti on9! 

and yes!!

 yes! aku mengaku yang aku gila online kenapa?? bukan sesaje ok. ok.. macam nielah, aku punya ada 2 laman web sosial aku just FACEBOOK and my cute and unpopular BLOG nie and SKYPE,tapi skype aku hanya kenalan rapat je lar.. so, dikira gak ke??. hehe.. cute dakk aku? cute kan? so, memang aku akan kerap kalilah bukak menatang benda tuh. yelah kalau orang len maybe ada limitations kot. hari nakkk online tweeter, my space ke hapee la kejadahnya lagi. tapi aku tetap facebook.!

ok, aku masih lagi ingat kawan aku harzim, dia penah cakap.. pantang je dia online 'nur hafifah hazizi' mestiiii jugak online. haha.. tergelak besar pun ada. ok.. aku memang akan seharii wajibb! bukak facebook. ok, mungkin da terrlampau addicted kot. memang aku bukak dalam durations yang agak lame tapiiii,gilak hapee! aku tak semestinya menghadap benda tuh je. aku suka stalked page orang.. layang cerpen.2.u la bagai sambil dalam keadaan online. kekadang tuh.. time study pun aku tinggal je laptop kat tepi. even tak layan pun FB. tapi aku tak leh tak bukak FB sebab aku ada 3 kelas untuk diploma nie. so, macam-macam hal la.. kawan aku update melalui group kami. haishhhh.. sape-sape nak notes ley download guys.. kelas cancel.. lab takde.. huh! yang hairanya handphone ada tapiii jaranggg gak nak kena guna. nak kena aku mengamuk dulu baru tahu nak mesej. lau takkk haramm! hehe.. yang best lagi.. meniru nlab report atau tuto. haha.. attached file je!! semua beres! BIJAK tak kami?? =)

ok.. itulah sebabnya kenapa aku online. bukan takde kerja. yes no doubt that yang aku memang pemalasss hangit! tapi tulahh.. internet nak-nak facebook nie memang memainkan  peranan penting ahh dan memberikan impak maksima pada diri ini. hehe... so, tolong jangan persoalkan lagi yer. anddd! opne more thing is SKYPE! eh, korang yang ader skype nie dia tak auto sign in ke biler korang powerkan laptop or p/c u oll?? kalauu aku lah, ye!like meee goreng always! pantang laptop on! skype pun mesti on gak. penatt laa.. tapi seriesly, skype aku leh kira ngan tangan je kawannya. kawan-kawan sekolah, sekampus andd.. haaa! cik izzat izzuddin. nie kawan FB. ntah camane leh tersesat. aku pun haraaammm nak paham. takpelah, tak masuk final pun =) teeeheee... 

so, berbalik semula pada kesah SKYPE nie. bila aku on kan skype. aku hairan, kenapa kawan fesbook aku leh tegur aku. tapi melalui skype. hairan nie.. ngan gigihnya aku memahami benda yang tak berkesudahan nie and end up ngn conclusion. benda nie connected ngan facebook aku nie! haiiishhhhhH! lagi penat aku. da la hampir setengah hari aku menghadap laptop. memang tiap kali aku  bukak laptop, tiap kali tu lah skype aku akan on.. and setiap masa tuh la facebook aku pun akan kua tengg! butang hijau. walhal ketika tuh aku  tengah makan, tengahhhh download movie, tengah wat lab report ke ape-ape lah.. lagi menggerunkan, kawan-kawan housemate aku pun pinjam laptop aku. so, end up dia.. aku akan sentiasa make sure FB on9 button aku dalam keadaan off9. walhal aku on9.. hehe.. nak taw aku on9 fb bila senang je.. aku on9 skype maksudnya aku bukak gak la fb aku. cuma lam keadaan off9 je. tapi.. bila aku buat benda len, busy sedikit takpun, bajet retiss sikit, aku akan bagi button oren kat skype means 'away'.. hehe.. away meanss got something to do. tapiii kalau aku menghafal, memang aku jauhhhhh lagi melarikan diri dari laptop. tapii, masalah lain lak timbul...

HANDPHONE pulak, aku akan sentiase on9 guna phone. boring-boring. layan sekejap 10 , 20 minit. seringan time study.. dulu aku perhatikan time aku on9 guna phone memang button hijau tak naik. tapi sejak 2 3 minggu nie.. ramaiii pulak kawan aku tegur time aku on9 guna phone. camaner nak setting up ehh?? pening ahh.. takde privacy langsung! kekeke.. retiss tak i?? kawan serumah aku pun banyakk jenis yang kaki on9. tapi tulah.. privacy dorang terjaga.. aku nie.. haramm..  hahahhaa.

haa.. kan? saper sangatlah yang aku duk chat kalau bukan kengkawan aku je
nie kawan aku.. up to date punya. yang sentiasa connected. see?

niee skype.. haaa! semua nya kawan aku punyerr.. takda lagi la species yang
tak kenal masuk lam aku punyer skype kecuali lau melalui FB.



.
 cam tulah kesah hidup aku.. aku dan internet mesti ada chemistry. kalau dulu handphone nyawa aku, sekarang internet lah bagiku. segalanya untuk ku! kekeke..

- nurhafifah_hazizi-

No comments:

Post a Comment