Thursday 25 October 2012

kenali daku heee!


Nama : Nur Hafifah Hazizi
Date Of Birth : 26 November
Hometown : currently in Besut, Terengganu
weight : 48 kg (as i cant believe it too! ;))
Height: 154 cm? or m? ntah. bulla! 

SPECIALITY : love writing! eating! sleeping! talking! playing! lepaking! and others 
ing!ing!ing! lah
WEAKNESS : Bluureed vision! right : 175 left: 125. perhaps this power increased nowadays as i cant drive during a night day. humpph!


NUR HAFIFAH HAZIZI FACT! 
 too good in making someone become so annoyed with her. less seriousness in working,studying, but doing great in talking! chatting! playing! and... errr... mak aihh susahnyerrr nak mengarang dalam BI. ok! surrender. tokse doh nulis dalam BI. hehe.well, aku suka makan! sangat-sangat suka makan.tapi bila makan aku akan jadik tak tenang. aku obses nak kurus! lepas makan aku akan pegang pinggang aku. takpun cari mangsa . " gemuk tak aku?'' . bila jawapan Positif aku akan lega. but!! kalau jawapan negatif je mulalah aku banyak soal. pastu melompat-lompat bintang bagai walaupun malam-malam hari. aku seorang yang susah nak mengantuk tapi in just a sec aku boleh tertidur. tak payah nak kena ada bantal,tilam bagai. duk berborak,lam kelas pun aku boleh terlelap. and yes! kalau dalam kelas akan ada seorang yang menghangatkan keadaan kan? and orang itulah AKU. selalu dijadikan bahan ketawa and yes! aku lebih rapat dengan classmate lelaki. kerana ape? kerana aku suka berborak itu ini dengan mereka. aku paham jiwa jantan mereka. cakap sal bola, tapi haram aku tak tau sal bola. cakap sal kete takpun moto tapi ye! langsung bukan jiwa aku. tapi? tetap jugak mereka mencarik aku. personal, man, sports matters yeah! silalah NUR HAFIFAH HAZIZI ialah seorang pendengar yang setia. ;) aku tak tau ape nak berborak ngan kengkawan pompuan. entah! aku pun tak tau asal. aku ramah, tak pernah orang cakap poh sombong tapi akan ada satu boundry/gap untuk aku rapat dengan dorang. haiishh, aku akan rapat ngan orang yang betul-betul rapat dengan aku. aku akan jaga macam kakak atau adik. lain pada tuh, aku just melayan cam gegitu je. tapi i'm toooo good dalam mendengar masalah jiwa gegirls nie. even tak rapat. tapi aku still boleh mendengar dengan baik. =)

aku bukannya seorang yang kemas. hehe. agak messy. aku suka ambil mudah. balik kelas letak barang sesuka hati. kunci, phone and kekadang purse pom aku boleh main letakkk je. kalau hilang mulalah menyusahkan orang. walaupun ramai kata aku keras + degil + babil perangai cam jantan, instead aku still childish! kena ada orang tuk bercakap. selalu ingat kan aku itu ini, selalu pesan aku itu ini and orang yang paling setia dengan aku tak lain tak bukan. MY SUPERB MUM! ;) 

takpandai and tak suka beri pandangan kat orang. "poh, which one is more better? this one or this one" and i will end up "both of them! yang niee, caler biru. comey ! yang nie kaler purple, ngancam. mu kan putih sesuaila nge mu. dua-dua. " then? my friends pun akan cakap aku nie tak sporting la. lalang la. takleh nak wat keputusan la. haa! pernah aku tengok kawan aku, SAFINAH dia nak beli phone. dia agak lasak. macam aku. handphone slide nie memang takleh pakai argh! jahanam kalau orang cam aku pakai. sama lah cam dia. kami pergi bertiga. najwa ada!dia nak sangat phone yang sekarang nie. alaa, phone yang 100% touch screen. takder keypad. dia tanyer nak beli touch screen ke yang ada keypad. but, from her side aku nampakkkk sangat dia nak sangat aku ngan wa kate "touch screen" aku just cakap. "ikut mu la nah. ambik hok mana berkenan. pastu jaga lah. alaaa... tak rosak la"  then najwa ngan yakinnya "keypad nah! touch screen nie senstif . bla...bla...blaa" banyak la yang di hujahnya. and she was like.. humphh ok. balik kolej aku pun berborak ngan dia.  aku cakap kat dia. aku nampak dia nak touch screen punyer but, once najwa cakap cam tu. dia cam spoil. then masa tinggal berdua ngan dia aku yakinkan dia. ikut kata hati. jangan dengar ape orang cakap. then! sampai sekarang masih elok lagi phone dia.  sebab tu aku tanak bagi pandangan. karang aku musnahkan ape yang dia nak. aku tak suka! tak suka!! so, tolong jangan tanya pandangan aku. aku takkan bagi jawapan yang contrasstt which one is better, which one is not but aku akan bagi dua-dua +ve end up, u olsss lak geram ngan iollss.

disebabkan aku tak suka bagi pandangan kat orang. aku jugak tak suka orang JUDGE aku. aku tak suka shopping ngan kawan aku. contoh, aku pergi beli baju/ novel/ ataaauuu pape je lah. aku paling! paling! paling! tak suka bila hati aku da berkenan nak bayar bagai then 'kawan' datang "novel nie?sedapke?" aku pun jadi cam.. grrrr! bengang! so, bila kengkawan ajak shopping. aku dapat tahan nafsu aku. aku tak beli baju, make up bagai sebab! aku tak suka shopping ngan kengkawan. selain jimatkan budjet aku jugak dapat selamatkan hati aku yang akan down/panas bila kena komen itu dan ini. =) MY MUM partner shopping terbaik aku. I LOVE U MA! 

di sebabkan aku tak suka shopping! aku tak terrrbeli barang makeup like others girly did. text me, "poh kua, aku nak beli foundation la..bla..bla.." and aku on je. tapi camtu lah. aku akan beli sabun, haa! lips balm je! itu wajib beli. takkan ada barang makeup lain sebab my makeup semuaaanya my mum yang prepared. melainkan keadaan terdesak!. my mum takde and barang tu takde. so, terpaksalah jugak beli. biasanya bila my compact powder nak habis ke ape aku mestiii  gtau ma awal-awal lagi. so, senang! aku tak beli gelang! cincing and kerincing bagai. tak minat. aku tak tau asal. kalau kawan aku yang lain, semuaaa carik benda tuh. tapi aku tak! aku tak suka! aku tak pakai pencuci muka mahal. kulit aku akan ada masalah. LOREAL, Garnier ape. kulit aku akan jadi tak rata. so, aku pakai pencuci muka cam sabun je. sabun betik TIA AMELIA. sun block!  malam-malam sebelum tidur kalau ngantuk aku terus je tidur. jarang aku sapukan cream-cream pencerah,pelembut, toner bagai. kalau time menggedik aku pakai. kalau tak aku just tengok kawan aku je yang mencantik! heeee! sikat rambut pun tak. terus aku pergi carik bantal buang getah rambut then terus COLLAPSE! ZZZzzz..

tu je lah. banyak-banyak karang borin lak.
lots of love,
nur hafifah hazizi


No comments:

Post a Comment