Tuesday 19 February 2013

Tips to overcome our Failure

pernah ke rasa kecewa and frust yang terramat sampai semua benda depan mata pun nampak macam annoying gila?
contoh situasi:
kita dpt result yang agak tercorot lam test?
*me? always tau.. yang sadissnya lagi.. gang aku semua tinggi-tinggi. and aku paling rendah. sedihnyerrr!

1. saat itu, even your BFF pun tak boleh nak console ur heart lah. so, pretend to be ok je.
2. tetap senyum walaupun muka kita agak ketak.
3. kalaulah aku kan. nak cover malu and frust. aku akan berpura-pura sibuk. mintak ketas kawan kita than copy cat jawapan dia. walaupun hanya allah yang tahu betapa sakit and sedihnya melihat perbezaan ketara markah kita dengan kawan kita.
4. be strong! kuat! sebab balik je kat bilik.. korang boleh je nangis. jangan menangis lam kelas lecture. personally, its jerk. menyampahnye. kenapa perlu menangis? memang kita down gila. tak perlulah ok nak tunjuk simpati kita kat orang. elok-elok orang tak tau semua jadi tahu. hello! wake up ok. tahan dulu.. cool! lagipun dengan menangis kita mampu ubah pape ke?
5. sentiasa letak kat dada. " nie je yang aku mampu. padanlah ngan kerja keras aku. u gain what u give." kalau kurang.. kuranglah.. kalau lebih? alhamdulillah lah kan? =)

quick update,
nur hafifah hazizi

No comments:

Post a Comment