Sunday 24 February 2013

My Favourite Internationals Artists!

Assalamualaikum..?
* kom ape? kombat.. bat ape? batmen.. men ape? men tol.. tol ape? tolak .. lak ape?? lak sa.. sa ape?? arghhh!! caralah kau!

tetiba pulak kepala aku yang bulat bergentel nie duk teringatkan baris mainan ape yer? entah lah aku pun lupa lah. zaman kecik-kecik kan? di mana permainan nie bagi aku lagu dia takder kesudahan pun. aku pun dah lupa lak last-last mainan budak-budak nie macam mana penghabisan dia. uolls ader yang tau ke? 

hurm.. ok! lupakan sal lagu. sekarang nak cakap idola muzik aku, sejak dari zaman sekolah lagi aku takder artis specific untuk aku minati. sekadar melayan sudah ok. tetapi, sejak K-POP wave dah melanda dunia hiburan sekarang nie. aku tak nafikan yang aku pun tergolong dalam kalangan peminat tak berapa tegar K-POP. =) K-pop? itu tak pelik. sebab mostly semua ramai minat K-POP. and sekarang aku baru tahu + perasan yang aku nie jugak tergolong dalam golongan peminat tak berapa tegar bukan segar ok! baca baik-baik! cont : internationals artist. tapi.. yang ketaranya ialah Neyo, Maroon 5, Akon, One Directions and The Wanted. hehe.. 

kenapa NE YO?
mungkin sebab lirik-lirik lagunya sangatlah
berpuitis. sangatlah menyayangi wanita
lagu feberet: mad & one in a million.

Akon? lagu dia rancak and bagi aku nie lah
sangatlah catchy. dan.. mungkin suara orang kulit hitam
nie merdu-merdu and lembut-lembut kan?

oh nam nam nam (trademark matlutfi) jangan salah faham! ini takder kaitan hidup dan mati ngan mat lutfi ye. =) 

kenape aku meminati mereka?  entah lah.. sebenarnya aku tak tau pun yang aku meminati mereka. to be honest. tapi kawan aku ader jugak cakap.. lam playlist mp3 phone aku.. mostly lagu internationals artist mesti lagu-lagu Neyo, Maroon 5, Akon, One Directions and The Wanted. haa.. aku pun pening tau. bila orang tanya "poh minat dorang ye?" , " poh kenapa minat neyo? gila seks tuh..", "poh asal minat akon? tak hemsem doe,"

KENAPA? KENAPA? KENAPA?

argghhh! sudahlah aku pun tak taulah kenapa! jangan mempersoalkan keayuan aku.. opss! sorry.. mengarut lagi. jangan mempersoalkan kesukaan aku. aku pun tak tau!. yang aku tau. aku hanya mengikuti mereka. bila ada time-time free. aku akan stalk lagu-lagu , video-video or talk show mereka. haa! amik kau! kau ingat K-POP je ke ada talk show? dorang pun ada ok. =)

Nieehaaa.. Maroon 5
lagu femes sekarang one more night & Daylight

nakalnya. aku amat meminati maroon 5 and kawan aku jugak ada yang memang dapat cam suara vokalis Maroon5, Adam Lavine. and you know what, aku yang gila poyo duk cakap minat Maroon5 tak tahu pun nama vokalis nya Adam Lavine. hahaha! bila kawan aku teka "adam levine!" aku dengan penuh samangat waja , jiwa nurani nie pun membantah keras. " no! teka lagi.. aku memang sure mu memang minat group nie! mu memang dapat teka lah suara dia!" . kawan aku pun macam mabuk untuk pikirkan pemilik suara lagu nie. " errr, aku cam suara adam levine ngan neyo je" . aku macam geram gila." maroon 5!!!! mu nie cakap dapat cam suara dia. kan mu kenal suara dia!" marah nie konon kawan aku nie poyo. " hoi! adam lavine tuh vokalis maroon5 la! aku cakap betul lah. mu tuh poyo! konon minat maroon 5! puii!". tempelak balik kawan aku. and aku? eh?? ye ke? hahahahaha! tergelak sakan doe!.

bagi akulah, aku minat semua lagu hits international. baik yang jazz,sempoi ke, classy ke. emo ke, pop ke, retro ke, 'everyday i shuffling' ke.. semua aku minat. ada masa aku akan bukak carta billboard. tengok list chart dia and ada masa aku download. tapi bila berkaitan ngan mereka (my fav artist) lagu yang hits ke tak hits ke.. biasanya aku akan download jugak. aku layan jugak. full package album dia. kenapa? kenapa? entahlah! aku pun tak tahu lah beb. yang penting! they are rock. and bagi aku mereka-mereka menyanyi and lirik mereka sangat-sangatlah memuji wanita and sangatlah dekat dengan aku. ye ke? entah. mungkin lah kot. teeheee...!

One directions! menggegarkan seluruh dunia kan?
from my left : naill,will,zayn, henry and Louis
lagu hits sekarang : kiss you and no one know about us.

The Wanted! sama lah hot and spicy!
from my left: Jay, Max, Siva, Nathan and my lovely Tom!
current song : i found you & warzone.

aku lebih mengagumi The Wanted lau nak dibandingkan dengan One Directions. suara mereka lagi garau and power kot. nak-nak suara Nathan, Tom and Max .. Jay and Siva pun ok cuma tak ohm je lagi. One Directions pun tak kurang hebat. tapi semua lagu dia Catchy and sangat sedap tuk didengar. lirik dia sangatlah sweet. =) so, korang minat sape? tanak share ngan aku ke?

p/s: aku nie tak layak lagi nak di kategorikan sebagai die hard fans depa. tapi cukuplah sekadar peminat setia. yang selalu menunggu and stalker dorang. =)

oh nam nam,
nur hafifah hazizi


No comments:

Post a Comment