Friday 15 February 2013

HOME ALONE

HOME ALONE, I'M ALONE!!

sob..sob.. pukol 4 pagi tadi my mum and adik bergegas bertolak ke KL. follow mak sedara aku. urgent. My pak long katanya masuk ICU. sakit jantung. so, they all adik beradik decide jugak bertolak pukol 4 pagi tadi. dorang plan pada malam khamis lagi. aku pulak terpaksa decide tak dapat ikut sebab ada TEST BIO ahad nanti. huh! so stress! 

so, being alone nie hebat jugak kot bagi aku. ape orang kata independent kan? actually, this is not the first time that i am alone. masa sekolah dulu pun pernah lah. tapi bezanya ada kawan teman kan aku. banyak kali jugak lah aku tinggal ngan kawan. konon study group. salah satunya, tak mau ikot my abah pergi khusus kot time tuh. suka lah!  then time abah sakit. abah was admitted in ward at KBMC. my mum and abang jaga abah kat sana. i was told to call my aunt at that time. di sebabkan adik aku sekolah.. aku terpaksa balik tidur di rumah dengan dia. abang aku hantar aku and my adik . agak lewat jugaklah. malam macam tulah. dia bergegas. and dapat call dari my mum abah macam sesak nafas. di sebabka kalut yang teramat.. dia pun bergegas pergi. dia mintak aku call mak sedara datang ambil. aku ngan adik aku pun di tinggalkan sendirian. at that time, aku baru berumur 18 tahun and adik 13 tahun. huh! cuak gila. tapi melihatkan adik aku yang dah lena tertidur lam bilik aku. aku pun decide. "its ok poh, takdop gapo punya. kunci pintu rumah.. and duk je dalam bilik." and i dont know where on earth i gained that strength and confident. esoknya, bila my aunt tau i tak called dia. memang kaw-kaw kena marah. its ok, at least i bangun pagi tuh kejutkan adik untuk ke sekolah jugakkan? =) 

dan sekali lagi i was alone. now, today, at this time. bertemankan kucing aku yang setia (abu) and Running Man. sejak petang lagi hanya channel 393 and 391 je aku bukak. nak bukak TV3, astro ke channel yang sewaktu dengannya. aku takutkan iklan hantu. so, untuk selamat.. stay je lah ngan channel K-pop nie. hehe.
abu memang loyal tau. satu hari dia tak keluar rumah. even aku bukak kan pintu sliding siang hari tadi. tak bergerak pun . duk je kat kaki aku takpun baring atas kertas study aku. geram aku. sesekali duk meraung tak tentu hala. and now its night. its a bit freaking to me. but i have to. dah tak tau nak mintak tolong siapa temankan aku. kengkawan semuanya balik awal. and aku pun takder transport nak pergi ajak dorang. huhu.
my mum pulak almost every single hour called. mesej me. membuatkan aku rasa sayu.. huaaa! my mum jauh!
rinduu! rinduuu!

so, nahh.. my lil conservations with my mummy.. =) ( missed her so much) * a bit macam nielaa.. 

from my everyting (ma) :
duk wat gapo? tak takot ke?

me:
duk on9.. dop ahh.. gagah perkaso..

from my everything (ma) :
kato tokse ikot sebab nak study.. sapo temankan?

me:
hehe.. 9.30 kekgih start ah.. xdop sapo.. mat abu jah adonya

fom my everything (ma) :
kunci pintu..jangan bukok sesapo panggil. sebab semua org tahu doh ma takdop.(merujuk kepada kejiranan kami) pukol 11 duk dalam bilik je deh? jangan duk luar. kunci pintu bilik.

me: 
haha.. ok...! taulah.. maa.. poh lapa.. =(

from my everything (ma) :
lauk pagi tadi ma masok bakpo tak panas? habis doh ke?

me:
jatuh.. takpolah.. masok maggi jah.. 

from my everything (ma):
padan muko tuu.. esok wat nasi goreng. ma letok doh barang kat dalam peti. tengok lam bekas kuning. toksoh wat maggi. kerek bena poh make.

me:
ok! hehe.. wat gapo?

from my everything  (ma):
duk rumoh abe yong (my cazen) .. duk molek. nati ma talipon pulop. nok kua make kejap.

me:
ok.. kim salam belako.. jago diri. bubaii 

from my everything ma:
ok!

huh!.. jauh sudut hati.. sedihhhh sangatt.. maaaa.. esok poh nak gie terengganu ngan ama n apiq, ma takdop nok lambai.. huhu.. sedihh.. esok rumoh nie sunyi.. TV tak bunyi.. huhu.. sedih.. taksukanyaaaa!! 

p/s: doakan keselamatan aku yer malam nie =) huhu.. berdebar jugak nie haa.. 

lots of love,
nur hafifah hazizi 


No comments:

Post a Comment