Friday 29 June 2012

sampai kapan pun


lately, macam- macam benda susah terjadi lam hidup aku. macam-macam kot! penat nyerrr aku nak lalui semua benda tuh.

this week, aku balik rumah. da dua minggu kot tak nalik rumah. rinduu gila kat ma, adik , abg aku( ye ke?) haha dan kucing aku, abu. stay rumah sewa pon buat ape gak hari-hari minggu. buat habis duitt ade ahh. baik aku balik jumpe family at least, makanan i tuk dua hari nie FREE ok.. jimat sen lagi kat situ.. hahahhaa!!

sesampainya aku depan pintu rumah, as usuall my mum is the happiest ever la kalau aku balik. ye la anak dara dia sorang yang cun nie balik.. macam-macam la nak di gosipkan. haha.. aku pon layan la ape yang dia nak berbual ngan aku. well, paling tidak pon aku ketawa walhal tak pasang  telinga sangat ppom.. mum! maafkan daku.. LEBIU MA!!

well, banyakkla cerita di antara ma dengan aku .dia punyer ceria tak lain tak bukan mesti related ngan cik jaroh si penjual ayam, kak na si penjual kain, mok ma tauke taska and macam-macam lagi lah individu yang aku pun malas nak stae kat sini. hehe.. and cerita aku pulak hal dunia rumah sewa aku, projek untuk BIO 300 and ETR 300 which is the main reasons i became soooo ired nowadays! pheeeww! banyak la.. macam-macam keluar la dari mulut aku ngan dia. 

tetiba...

" pah , gano?? tak dop ore lagi ko nok ko mu?? ko mu jah sombong toksee kok re.... bla... bla..."

oh no! ma da start balik!! dia nie memang cam ejen perisik in my personal life. aku pom ketawa-ketawa dan mula la ambik tuala then pegi mandi. malas nak cakap sal PERSONAL LIFE nie which is nothing interesting pom aku rase. 

haha.. intro pon da panjang habis kan?? korang jangan marahh.. aku sebenarnya nak selitkan sedikit tentang personal life aku kat blog aku nie. bukan hapee, aku tgk blog aku nie kadang-kadang takdop motiff jer.. ok, orang tak femes so takda ape lah nak di kongsikan. =)))

aku kesian ngan mak aku, dia kan, kan, macam risau betol tengok aku takda boyfriend. and for your further infomation aku baru 2x capel kot sampaila umo 20 tahun nie.zaman cinta monyet2 dulu agak lama la jugak hampir 4 tahun u.. then yang terbaru nie baru 8 bulan lebih dah putus. dan aku dah kembali menganggur sebagai takder kapel almost 9 months u! congratss too me! =)) hahahahaha! and i've to admit that my EX memang baik and yang buat perangainya ialah aku. aku sendiri pon tak pasti ape lah yang aku nak. aku ak paham jugak. tapi,,,, tu lah.. aku nakkan seseorang yang boleh membimbing aku ke jalan yang benar, jaga aku, consult aku tiime panasss, sentiasa buat aku senang and bukan yang MENYUSAHKAN aku.

tapi memang susah kan nak cari yang sempurna? aku sendiri pon tak sempurna, aku TABIKK SPRINGG kepada EX-EX aku dek kerana tahan dengan aku. aku nie agak boyish. jalan memang macam taiko nak tetak orang. Maisarah, kawan aku pernah gelakkan aku. " kelako engok mu. paka lawo doh baju kurung make up menda pi gok mu jalan macam jantan macam samseng gitu. " THEN! aku terkejut. SIYESLY?? aku mula lah rungsing and try to walk se ayu yang mungkin which is orang nampak orang takkan gerun dengan aku. so i am changed now! ahhahahaha.. lucu-lucu.

lupakan lah perangai aku. aku malas nak mengarang cerita sal kejantanan aku. memang aku agak boyish. main lempar je baju dalam bakul. malas betol mengemasss rumah but! i do love cooking. best kan? best kan? aku nie gegirl jugak la instead having a high volume when talking,laughing, yelling and.. YES its me. thats why, aku tak punyer admire. SUCK! hahaa.. kawan-kawan jantan aku pon ingat aku nie kawan jantan mereka kot bukan kawan pompuan yang ayu-ayu gitew. u know? aku pernah bergurau ngan diorang . yela time tuh semua single so aku cakap la kat diorang tak payah pening-pening aku kan ada. kononnya boleh menceriakan hari diorang dengan gurauan manja aku nie kan?? hahaha.. then! tanpa aku sedari.. dorang terus menjuihkan bibir seksis diorang tuh dan aku ingat lagi afiq, "dari kapel nge mu aku relo lari mesir la.!" sampai camtuh sekali?? jahat mulut mereka! yakss!

bila aku nak mengorat or ada orang nak usha-usha aku kan?kan? mulalah dorang kacau line aku. last-last tak jugak aku laku-laku. bila aku nak marah diorang cakap sayang kat aku. nanti bila aku kapel da tak boleh melepak, nak teman dorang beli boxer lagi and macam-macam la. sampai aku pon tak boleh nak marah! gggrrr.. kenapalah aku terlampauu berlembut hati dengan mereka-merekaa?? seball!

 aku sayangkan dorang tapi tak dinafikan jugak keinginan aku tuk berkasih sayang kan? well, aku kan GEGIRL so tak salah kan?kan? tapi , aku pon hairan la bila aku mula nak berkawan-kawan dengan sorang mamat. awalnya kami akrab lama-lama kami mesti berakhir dengan lost contact. ntah la aku pom tak tahu sape salah. maybe aku sebab seriously, aku takkan mesej seseorang melainkan ade kerja . aku takkan call seseorang melainkan terpaksa. and!! kalu aku suke giler-giler bab* kat sorang mamat nie aku tak kan mengaku atau bagi clue-clue yang nampak cam aku minat kat dia. and mungkin di sebabkan itu ko... dorang lari dari aku sebabb aku tak appreciate dorang. kejam kah??

entahlah... kadang-kadang.. aku  nakkkkk sangat punyer seseorang yang boleh mengadu nasib malang aku nie. best kan? tengok oraang kapel aku pom terhinginnnn sangatttt . tapi, bila lah kan?? hurmmmmmm =(


bila dan dimanakah my mr.right??


2 comments:

  1. heheh
    best baco post poh..
    mr. right tu meme xdop poh..
    ak pon stay single gini jah
    xdop ore nok ko kito.. sedeyh... hehe
    satu hari tu sapa la jodoh kito dun worry k my dear....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha!! terrrharuuunyerrr!!
      mu la hok coment aku dulu..
      sayanggggg awak ketat-ketat!
      ahha..
      tulah.. doakan kita dpat jodoh yang terbaikk ok! =)

      Delete