Saturday 21 April 2012

mereka sangatlah suci,polos,dan chumel!

Entry di atas bukan di tujukan untuk aku! bukan aku! bukan korang! bukan sesape.. tetapi kepada semua yang bergelar kanak-kanak. i bet (5 years below). ntah kenapa.. aku rase happy jep. sebelum pegi lebih jauh. cuti semester aku 2 bulan kan? so aku dapat kerja la dekat satu Taska berdekatan dengan rumah aku. x jauhhhhh pun. jalan kaki dodek-dodek. sudah sampai..


first time kije, memang penat layan kerenah mereka. sakit + bingit kepala aku. dalah tu aku demam! memang syokkkk ahh!aku rileks-rileks je sebab aku just gantikan orang je. well, aku tak beraapa sangat lah nak mengasuh budak- budak. nak-nak baby.. aku nak ceritanya sekarang nie.. yang aku tak suuuke baby kalau aku minat giler pom paling kurang cubit-cubit pipi baby je. chuuumell la banyak mane pom. sorry! lau nak berebut dukung, oh!! thats not me! 

kenapa?? sebab baby nie diorang terrramat-amatlah pasif.. yang dorang pandai bukak mata je terus nangis yang memang nyaring giler. adoyaiiiii!! maaf, aku memang bukan penggemar baby. aku suke budak. alaaaa... budak yang banyak mulut , nakal, lucu, suke ketawa, tapi tak degil! aku lebih suke budak macam nie dari yang sweet, cute, ayu auuuwwww gituh kan.. tapi asal kau da boleh jalan atau bercakap aku suke.! (better than a baby).




but! after kerja beberapa hari kerja kat situ.. aku mula jatuh sayang kat satu baby boy nie. kenapa? sebab dia terrrrrsaaangat-sangat independent. dia tak kuat meragam.. sampailah satu hari tuh. badan  dia mula nak demam. dia meragam jugak taapi dengan ragam yang baik. aku jatuh kesian then aku layan je baby nie.. aku tolong suapkan nasi, mandikan dia, dan tak semena-mena, budak tuh pun jatuh sayang kat ku.. kalau dia bermain-main, bila dia pandang aku dia aku senyum. kalau aku tak tengok dia, dia akan merengek mintak perhatian. ya allah! sayangnya aku pada dia. naluri ke ibuan aku memang giler ahh! hurmm... tak leh nak di ceritakan. yang penting, AKU SAYANG DIA =)

kenapa?? sebab baby.. mereka terlalu suci untuk melakukan dosa.. muka dorang sangatttlah bersih dan betol-betol menenangkan jiwa.. kalau nak marah.. tak jadi marah.. belum lagi dengar dia ketawa.. menangis sebab kita. *taip sambil tersenyum! 

No comments:

Post a Comment