Friday 16 August 2013

i missed my old soul brother =(

sebelum terlambat.. aku ucapkan

Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin 
kat hangpa semua.

okayh.. lately, aku baru sedar yang aku nie dah jadi agak anti-socials. maksud aku.. aku dah jarang berblogging, tweeting, facebooking , texting whatsapping, wechating and others ing-ing lagi lah. sekarang cuma scroll down segala jenis apps like, fav,or double tapping ape yang patut pastu off9.series cam dah hilang interest kat dunia socials semua nie. lau kawan ajak chat ke whatsapp ke.. 4,5,6 patah bls then terus lesap. symptom apekah ini??

oleh kerana habits pelik aku nie. aku dapat rasakan kawan baik aku makin jauhhh dengan aku. but still, aku macam malas nak endahkan. kekadang dia anta wechat. aku balas lambat then dia pulak tak balas. oh ye! aku ada symptom pelik. aku suka buat something. i mean duk depan laptop layan cerita sampai lebam. takpun tengok tv sampai  bengkak mata. takpun baca novel dimana aku ambil masa untuk membalas text orang lambat. lepas aku baca aku jadi "jap lagi lah reply.. jap lagi la"sampaikan akhirya tak terbalas. tak pun penyakit lama aku yang tak pernah dapat aku ubati iaitu.. tak suka charge phone! kekadang tu tak tau pu phone aku dah mati. and aku jugak berpenyakit malas nak topup! *gaya memang forever alone* 

so, my bestie. aku dapat rasakan aku dengan dia macam dah jauh. aku takkan statekan sape. kalau kat tweeter memang aku metion lah nama dia. kat sini tak mampu sebab umum sangat kan?? aku dah macam jarang keep in touch dengan dia. aku dapat rasakan persahabatan kami ada jurang. series aku sedih. aku mengaku.. sejak melihat keitiman beliau dengan buah hatinya aku jadi.. woahh! sweetyer. pastu bila dia anto mesej ke ape ke. aku jadi dah tak kisah sangat sebab mind set aku cakap "alamak! lupa balas mesej dia nie! eh! takpelah.. ehem-ehem kan dah ade.. okaylah tuu" haa... nampak tak pemikiran narrow aku tuh? *geleng kepala*


lepas tu harapan aku macam nak tunggu dia balik as he work outside of besut. i mean "nanti dia balik kita lepak sakan lah.. ape susahhhh" macam tu mind set aku. =( tapi malangnya.. bila kami berkumpul aku dapat rasakan jurang antara persahabatan kami. maksud aku.. dia tak sempat dengan aku. i mean aku jadi kaku pulak dahh... haishh!  kalau dulu... aku seperti dilayan lebih sikit tapi sekarang aku rasa aku dah macam nothing. bila lepak aku dah takleh nak mendekati dia. aku dah tak de modal sangat nak bergurau sebab aku bila lama tak jumpa memang akan jadi kekok. take time nak okay. so, slowly.. aku jadi cam jauhhh hati. mengada kan? sampaikan dah tak excited dan juga dah takda mood untuk hang up lepak sesama. rupa-rupanya aku baru tahu.. dia bukan abang aku sorang. dia bukan untuk aku sorang. dia .. dia... dia... #sigh. i missed him. i missed my old brother. i missed my soul brother. i missed all the tololness and poyoness we both. 

dear bestie,
kenapa jadi cam nie? aku nak abang aku macam duluu.. aku tak sukakan suasana macam nie. kaku. aku nak bergurau macam dulu. aku tak endah bukan sebab aku tak care. cuma memang habits macam nie. aku senyap bukan tak fun tapi aku tak tau nak interact camana. pliss... bagi masa. bagi peluang untuk kita jadi cam bff dulu. betolkan? kita dah tak macam dulu? =(

sincerely,
nur hafifah hazizi

No comments:

Post a Comment