Saturday 10 November 2012

yet so far alhamdulillah..


Recently (9 hb 2012) i just got my result for my semester five. Alhamdulillah, its beyond my expectations. SERIESLY! to be honest, i seriesly cant answered properly in PHY 310 and my carry mark was 20/40. rendah right? i admit yang i memang , memang, memang x boleh blaahh nge PHY. aku tak tau la asal. mungkin! mungkin la aku penah kot wat dosa time sekolah menengah dulu ngan cikgu physic aku. fuhhh! tu yang jadi bebal  gilerr bab* ngan phy nie. aku sumpah! sumpah! aku tak pernahhhh lagi rase down gilerr past jawab satu paper. but! these phy 310 gave a lot of pressure to me. aku xpernah x terfikir.. 

" ya allah, aku takut, carry mark rendoh. ya allah..lagi 2 hari..sempat ke.. ya allah.. orang lain tinggi aku? ya allahhhhhh....."

Carry mark memang paling rendah setakat  5 semester nie. memang down glerr! lau dulu ahhh relaksss my carry mark ley bantu! tapi, memang aku langsung takda confident nak pergi jawab paper phy. memang aku da awal-awal lagi pasang niat yang AKU TAKSE TENGOK CARRY MARK PHY! plisssss.. bila kawan aku ajak. aku jadi UMMMMPPPHH! TOLONG! MALASSS sebab aku memang yakin sangat carry mark tuh akan mengedown kan aku. tapi,  dek kerana kawan-kawan aku nak tengok (in accidebt way la) then aku pun terrrtengok la jugak. and aku punyer carry mark rendah andddd terendahhhh dalam group aku. saat tuh. memang 100 % aku senyap. memang diam. balik  rumah sewa pun aku dah tak banyak mulut ah. aku justtt diaaaaammmm jer. aku nak cerita masalah aku kat kengkawan pun tak leh. and to be honest! almost everytime i took bath, i cried! no one besides me. " a good listener can never be a good storymaker" right? so bila aku nak mengaduuu nasib aku. mesti tak sampai. aku pun memositifkan diri. motivated diri sendiri. 

"poh.. nie hok mu blaja selamo nie. orang struggle mu main,. nie la padahnyo.. ngadu kat orang lain pun bukan carry mark leh naik. bukan orang lain paham. orang lain pun stress jugok. time final nie. sabar. sabar. miracle does exist! believed that."

yang sedihnya, aku tak leh nak mengadu pun kat my mum. sebab mesti ma akan frust. ya allah! korang tau tak betapa beratnya aku nak consult diri aku. bila aku bace notes! kepala aku macam kosong. tak ingat. setiap kali baca notes, setiap kali pikiran ingat ke carry mark.aku mendesak supaya aku paham semua time tuh tinggal 2 hariii je lagi nak paham. and to be honest, i do felt alienated. maaf, emosi tak stabil. kekadang aku jadi segan, frust ngan housemate aku. dorang tak datang pun kat aku. ader problem ke ape ke, aku yang kena alert. walhal time tuh aku sendiri tak tau ape yang aku tengah buat. and i felt sooooo stresss!! tapi aku tak salahkan sesiapa. da memang aku tak boleh nak tolong pun kalau dorang mari dekat aku. aku harus sedarrr! heee. 

the day aku jawab paper phy, first! scanning. yes! semuanye aku hafal! easy man! sebab kebanyakannya tak guna calculations pun tapi menghafal. then aku smilee! nampak bintang-bintang kat mata aku! but, aku langsung! langsung tak dapat nak ingat 100% ape yang da aku baca. physc 3 jam. and i felt gross! nak menangis! sumpah. korang faham tak perasaan dimana time FINAL :-

" aku baca nie.. an atom has +vely charge that... bla.. bla... bla... OR bla..bla..bla..bla... attract to each other"

aku tak leh nak ingat FULL sentences! aku macam rasa panassss! then i've gave up of trying. aku HEMTAM ! to be honest! 70% aku hentam! kua je dewan FINAL semua kawan aku tersengihhhh..senyumm.. sebab soalan semua senang. tapi aku memang tak leh nak jawab sebab otak aku terrlalu takut! aku zero. lagilah aku tertekan time tuh. kengkawan semua lega. yes phy kita senang! tapi aku. menahan rasa. takut kena repeat, malu ngan huosemate, stress ngan pressure sekeliling but, i cant expresesed it!  sampai la kua RESULT.

aku tak bagitahu my mum pun bila dapat result. nanti kalau betolll aku repeat aku takleh bayang muka ma cammane. sumpah aku pressure. kekadang tuh mengeluh sorang diri. my mum selalu perasan. bila dia tanya aku pun akan cakap kepala berdenyut. sampaikan mengamuk suh aku g klinik sebab ingatkan aku migrain. walhal aku nie stresss!  

THEN, ALLAH memang maha kaya. aku taktau la cammaner lecturer marking paper aku. aku lulus! sumpah. and my pointer pun meningkat jugak dari sem lepas. amat-amat ;) THANKS Allah.. aku yakin kau sentiasa mendengar keluhan hati aku. aku bersyukur. malah aku dah bernazar akan berpuasa selama 3 hari. alhamdulillah.. syukur ke hadrat ilahi atas limpah kurnianya. ;) 

AZAM TUK SEM DEPAN: belajar untuk tidak bergantung dengan orang lain. and try your best! less sleep! thats all! malas nak berharap pape. trauma! sumpah. PHY 310 memang merosakkan pointer aku! puuiii!


lots of love,
nur hafifah hazzi

No comments:

Post a Comment